Технологичните решения осигуряват на клиентите богат набор услуги с добавена стойност
Непрекъснатото желание за развитие и устойчивият стремеж в търсене на иновации са между характерните черти на Пощенска банка вече повече от 30 години. За този период финансовата институция, която принадлежи към силната международна група Юробанк, се доказа като една от най-успешните системни банки в България и закономерно се превърна в доверен партньор, работодател и социално отговорна компания, на която клиентите имат доверие. Към момента е трета по размер на нетната печалба и съотношението разходи към приходи измежду големите банки.
Продуктите и услугите, които банката предоставя на своите клиенти, се разработват в синхрон със съвременните нужди на пазара, тъй като
отличното потребителско изживяване
е неизменна част от корпоративната политика.
Само за последните няколко предизвикателни години Пощенска банка предложи на своите клиенти редица иновации от следващо поколение: Smart POS, който превръща смартфона в ПОС терминал; първата сертифицирана банка, която предложи незабавни плащания; първата метална кредитна карта на българския пазар. Сред иновациите, които банката лансира, е и уникалният мобилен портфейл от ново поколение ONE Wallet, с който клиентите имат активен и гъвкав контрол върху средствата си 24/7. Това е незаменимо удобство в днешно време. Надграждането на приложението съвсем скоро стана факт, след като Пощенска банка го направи достъпно и за потребители, които не са клиенти на банката, но имат издадена карта от друг доставчик на платежни услуги в страната.
В последните две години финансовата институция стартира тотално обновяване на клоновата си мрежа и инвестира в модерни дигитални зони за експресно банкиране, които веднага бяха разпознати като предпочитана алтернатива на банкирането на каса. Благодарение на
интуитивните устройства
в тези зони клиентите на Пощенска банка могат да извършват сами по-лесно и бързо голяма част от основните банкови операции. Те се идентифицират само с дебитната или кредитната си карта, без да е необходимо да са регистрирани за интернет банкирането на банката.
Съвсем скоро Пощенска банка пусна на пазара програма Welcome - най-новото си финансово решение, което обединява едни от най-търсените от нейните клиенти продукти и предлага богат набор от атрактивни банкови услуги с добавена стойност. Програмата е фокусирана върху
нуждата на клиентите от цялостни решения.
Потребителите получават богат пакет от услуги за ежедневно банкиране с уникалната пакетна програма „Моето семейство“, без такса за цяла година. Тя включва едни от най-използваните от клиентите на банката продукти и услуги, необходими за ежедневното банкиране и управлението на семейните финанси.
Пощенска банка се развива, като инвестира в нови технологии и зелено бъдеще в унисон със своята ESG стратегия - да управлява въздействието си върху околната среда активно.
За тази цел разработва нови продукти и услуги, които да отговарят на конкретните динамични нужди на бизнеса.
Екологичните, социалните и управленските (ESG) инициативи стават все по-важни теми в банковия сектор, тъй като институциите коригират своите стратегии и практики, за да имат все по-добри резултати. Банките имат възможност да използват тези инициативи и да ги превърнат в силни страни на пазара.
Пощенска банка осъзнава ключовата си роля да бъде пример и цели да
предлага екологично съобразни продукти
в своето кредитно портфолио, за да отговори на пазарните тенденции и променящите се нужди на клиентите. Във връзка с интереса на все повече потребители към инвестициите в енергийно ефективни подобрения и жилища съвсем скоро предстои да пусне на пазара „Зелен жилищен кредит“. Иновативният продукт предоставя финансиране за покупка на енергийно ефективен жилищен имот (клас А и нагоре) или за други енергийно-ефективни подобрения на съществуващ имот (например покупка на слънчеви панели).
Аналогични решения има и за бизнеса – банката предлага както стандартизирани продукти, така и такива, които да отговарят на конкретни нужди на клиентите и да са съобразени със спецификата на тяхната дейност: закупуване на високоефективни машини, на електрически автомобили, въвеждане на мерки за енергийна ефективност на производствени помещения и изобщо други решения, насочени към повишаване на ефективността на процесите и потреблението на енергия и суровини.
Пощенска банка беше институцията, която
даде начало на вълната от консолидации
на българския пазар – първоначално със сделката за българския клон на Алфа Банк през 2016 г., а после и с придобиването на Банка Пиреос България през 2019 г., като то беше извършено за рекордно краткия период от едва четири месеца.
Тези придобивания бяха особено важни за Пощенска банка, защото й осигуриха по-голям пазарен дял, широка клонова мрежа, повече клиенти, нови възможности за инвестиране и дигитализация, още по-добро обслужване на клиентите.
А всичко това е основата върху, която банката надгражда плановете си за увеличаване на пазарния си дял чрез нови придобивания при всяка отворила се възможност.