"Тойота" (Toyota) пуска пет изцяло нови електрически автомобила в Европа до 2026 г., обяви днес японският автомобилостроител, цитиран от Франс прес. Така компанията препотвърди ангажиментите си към хибридните автомобили, сред които и "Приус" (Prius).
"Тойота" ще предложи шест модела от електрическата си моделна линия "биЗед" (bZ) в края на 2022 г.
На пресконференция на 30 ноември на летището в Брюксел групата представи проект за компактен електрически високопроходим автомобил, чиито "агресивни" линии целят да й помогнат да се внедри в най-конкурентния сегмент на пазара наред с "Тесла Уай" (Tesla Y) и "Фолксваген Ай Ди.4" (Volkswagen ID.4).
"Тойота" ще стартира и производството в Европа на батерии за друг малък високопроходим автомобил с подчертани форми - плъгин хибрида Си Ейч Ар (CHR).
Премиум марката на групата "Лексус" (Lexus) също показва амбициите си във високия сегмент на електрическите автомобили с концепция за спортно купе "Електрифайд" (Electrified). Новото поколение на високопроходимия електрически автомобил Ар Зед (RZ) е предвидено за 2023 г.
Японският автомобилостроител, който се нарежда на второ място в света след "Фолксваген", смята да продаде общо 10 на сто електрически превозни средства и 80 на сто хибридни автомобили (включително плъгин).
"Няма никакво съмнение, че електрическите автомобили ще играят все по-голяма роля в прехода към европейски пазар с нулеви емисии до 2035 г.", одобрен от Европейския парламент. Това заяви главният изпълнителен директор на "Тойота-Европа" Мат Харисън.
"Смятам обаче, че е твърде рано и може да крие риск за околната среда и клиентите ни да поставим всички електрифицирани автомобили в една "кошница" с акумулаторните коли", добави той.
Масовата хибридизация на всички модели "Тойота", започнала с малкия "Приус", произведен във Франция, трябва да компенсира по-малкия брой електрически автомобили, които са по-трудни и по-скъпи за производство най-вече заради недостатъчното количество литий.
Петата версия на "Приус", световният новатор на хибридните двигатели, ще се пусне на пазара само във версия плъгин хибрид в Европа в средата на 2023 г.
С формите си и по-спортните характеристики в сравнение с предшествениците си и слънчевите пана на покрива, моделът обещава по-широк електрически пробег от 69 километра за средни въглеродни емисии от 19 грама на километър.