Пътищата, по които са правени основни ремонти през 2020 и 2021 г. вместо текущи, би трябвало да бъдат затворени за ползване, ако се следва буквата на закона. Това се разбра на заседание на регионалната комисия в парламента по повод въпрос на депутата от „Продължаваме промяната“ Андрей Цеков.

Цеков настояваше във въпрос към регионалния министър Иван Шишков да вземе окончателно становище по въпроса за законността на тези ремонти, за които на пътните фирми засега са платени само половината от парите.

Проблемът е от миналата година, когато правителството на четворната коалиция спря плащанията за всички ремонти под претекст, че под формата на текущи ремонти са правени основни, т.е. не е спазен законът и на практика според думите на Андрей Цеков има незаконно строителство.

„Ако сторителният контрол издаде акт за незаконно сторителство по тези пътища, аз би трябвало, спазвайки закона, да издам акт за забрана за ползване на тези пътища. Но не мога да затворя 50-60 пътища в страната, сам разбирате – те и без това не са много“, отвърна му министър Шишков.

Тогава Цеков започна да настоява втората половина от парите да бъдат платени на фирмите по себестойност, тъй като това било обичайна практика в случаите, когато се извършва непоискана услуга.

Бившият премиер и лидер на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков, който също е член на регионалната комисия в парламента, пък се поинтересува какво става с идеята и двете платна на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле да минат източно от дефилето. Според проект едното платно би трябвало да остане сегашният път Е79, който минава през дефилето, а платното за другата посока да се изгради източно от него. Това е залегнало в действащия ОВОС, чийто срок на действие изтича през май догодина.

Арх. Шишков обясни на Кирил Петков, че първата му грижа е как да спаси действащия ОВОС, защото в противен случай няма да имаме право на европейско финансиране. Дали на следващ етап може да се изградят две нови платна източно от дефилето, е въпрос от бъдещето.