Да се дигитализира имотният регистър управляван от Агенцията по вписванята, гласуваха на първо четене депутатите в четвъртък с промени в Закона за кадастъра и имотния регистър. 

Внесеният законопроект от Министерския съвет получи 153 гласа "за" и нито един "против".

В базата данни на имотния регистър ще влязат специални електронни партиди на недвижимите имоти и електронни партидни дела с вписаните актове и приложените към тях документи. По този начин всичко, което се води на хартия, ще се води и в електронна форма. Според законопроекта дигитализацията на хартиения архив трябва да приключи до 30 юни 2026 г., като трябва да бъдат сканирани над 40 млн. страници.Това е  важна стъпка, свързана с изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост.

Законодателната реформа бе предвидена още през 2000 г., като системата на вписванията трябваше да премине от персонална към реална, т.е. не по персони, а по имот. Имотният регистър, освен на хартия, трябваше да се води и в електронен формат. Реформата обаче не бе реализирана и в момента вписванията продължават да се осъществяват по персоналната система само на хартия.

В службите по вписванията съществува огромен архив от вписани актове на хартиен носител за периода от 1900 до 2009 г., който трябва да бъде дигитализиран. При извършено преброяване през 2018 г. на архивните масиви, които са единствено на хартиен носител, същите възлизат на приблизително 40 610 656 страници, се посочва в мотивите към законопроекта.