Още повече български плодове и зеленчуци ще има във веригата през 2023, казва изпълнителният директор на Kaufland България
- Г-н Чернев, за поредна година Kaufland е лидер на българския пазар. Как се постига и запазва тази позиция?
- Лидерската позиция се отстоява всеки ден с много труд. Непрекъснато работим, за да надграждаме и надскачаме това, което правим. Нашата корпоративна максима е, че
„който не става по-добър, престава да бъде добър“
и напълно вярваме в нея.
През последната година за нас, както и за всички останали, предизвикателства определено не липсваха, но това, смея да кажа, ни направи още по-силни, по-устойчиви и по-креативни. Давам ви веднага много важен за нас пример от работата ни през последната година и той е свързан българските производители на плодове и зеленчуци. През 2022 реализирахме множество целенасочени политики в посока разширяване на партньорствата ни с български земеделски производители и резултатът е, че сме изкупили земеделска продукция за над 32 млн. лева. Това в продукция надвишава 25 млн. бр/кг плодове и зеленчуци, реализирани в нашата магазинна мрежа. За следващата година имаме още по-амбициозен план, който мога да обобщя с това, че 2023 г. ще е „Българската година в Kaufland“.
- Какво се крие зад това обещание?
- Зад това се крият още повече качествени български плодове и зеленчуци за нашите клиенти. Плановете ни включват
разширяване на дела на българската продукция с 30%.
Предстои да разширим партньорствата си, да увеличим значително броя на договорите за предварително изкупуване, както и количеството на българските стоки в магазините, включително да удвоим и броя на плодовете и зеленчуците от собствената ни марка „Брей!“.
Ще реализираме и няколко важни инициативи, насочени изцяло към родните производители. През януари ще отворим специална телефонна линия за консултиране на български производители, които имат желание да установят партньорство с нас. Там те ще получат информация за задължителните условия и стандартите, на които трябва да отговаря продукцията им, за да намери мястото в мрежата ни. През март 2023 г. предстои и
първото издание на Kaufland Агро Академия,
на която ще представим трендове, практики и изисквания на бизнеса с бързооборотни стоки. Ще разкажем и за възможностите за договорно изкупуване на продукцията, което гарантира, както качеството й, така и нейната последваща реализация в нашите хипермаркетите.
Смятам, че доброто партньорство между нас и родните производители е в основата на по-големи ползи за обществото като цяло. Защото ние гарантираме, че всяка стока на нашите рафтове отговаря на изискванията за супер качество и свежест на нашите клиенти.
- През последните месеци Kaufland получи редица международни сертификати за качество. Какво означават те за крайния потребител?
- Ние сме единственият ритейлър в България, който държи да сертифицира качеството на отделни ключови процеси в работата си и чрез това
гарантираме качеството, което получават нашите клиенти.
През 2022 г. получихме два престижни международни сертификата за качество TUV. Единият е за витрината ни за самообслужване в столичния квартал „Банишора“, която е с внушителните размери от 28.80 метра. Вторият е за логистичния ни център в с. Стряма. Това всъщност е нашият централен склад, в който се извършва ключова част от качествения контрол на продуктите, предназначени за магазинната ни мрежа. Там нашите специалисти по качеството ежедневно преглеждат продукцията, която постъпва, и гарантират, че това, което предлагаме после в магазините си, отговаря на критериите за цвят, структура, размер и вкус. TUV сертификатът, който получихме за работата в склада ни, валидира, че процесите там отговарят на най-високите международни стандарти – безопасност на храните, качество на процесите и контрол на рисковете. Независимият отид, който предшества издаването на сертификата, гарантира високото качество, което поддържаме при ежедневното изпълнение на вътрешните ни процеси. Това за клиентите ни означава гаранция за още по-качествени продукти във всичките ни магазини в цялата страна.