Работим по това, до средата на годината да имаме въздушна линейка. В момента процеса по така нареченият сух лизинг е в ход. До 16 януари е срока за подаване на оферти, на 17-ти вече ще знаем имали такива.

Това заяви служебният  министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев в кулоарите на парламента.

Към момента нищо не е преустановено относно набавянето на хеликоптер, действаме по надграждането на модела за  спешна медицинска помощ. На Министерството на транспорта му е поверено да е транспортният оператор на тази дейност. Редовното правителство в последните си дни създаде една структура която не проработи добре, това е "България Хели Мед Сървиз" и се наложи да направим анализ. Според него, тази дейност ще се функционира по-добре ако  бъде поверена на Държавния авиационен оператор, обясни Алексиев.

Според Алексиев обаче, е важно да се разграничават спешната медицинска помощ, от търсене и спасяване.
Дейността по търсене и спасяване също ще бъде поверена на "Авиоотряд 28". Той още обясни, че е важно да се знае, че навсякъде по другите страни тази дейност е платена. Доколкото спешната помощ ще се финансира от държавата. 

При търсене и спасяване трябва да бъде заплатено. Защото един такъв полет може да струва 10 хил. лева. Не може всеки който е решил да ходи в планината, с парите на данъкоплатците да изпращаме хеликоптер да го спасява. 

Преценката, която ще се прави дали е спешна медицинска помощ или не, ще се извършва от Министерството на здравеопазването. Те ще преценят при инцидент дали по-бързо би могла да стигне линейка или трябва да се вдигне хеликоптер.

Относно инж. Мариян Боновски, който преди дни транспортира с хеликоптер пострадал турист в Пирин, Алексиев посочи, че е хеликоптерът му няма право да лети, и самият Боновски няма свидетелство за управление на въздухоплавателното средство. Затова в момента тече разследване по въпроса, за да се установят всички факти по въпроса.