В Лас Вегас от 5 до 8 януари се проведе Изложението за потребителска електроника (Consumer Electronics Show) 2023. На него взеха участие повече от 400 компании от Китай, близо 10% от всички изложители, предаде Радио Китай. С разнообразна гама от иновативни продукти китайските предприятия търсят възможности да разширят пазарния си дял в чужбина.

Тази година най-важното технологично изложение в света привлече стотици китайски компании, включително известни марки като TCL, Lenovo и Hisense, както и огромен брой старт-ъп компании. Много от тях изтъкват иновациите като конкурентно предимство. С подкрепата на глобални стратегии, включващи иновации, те определено придобиват повече жизненост в своите бизнес процеси и подобряват развитието на своите продукти и международни връзки. Компаниите представиха набор от иновативни, ръководени от дизайна продукти и иновативни приложения на технологиите за изкуствен интелект (AI). Основната цел на тези нови продукти е да дадат на потребителите по-персонализирано технологично изживяване.

Hisense пусна своите нови ULED и лазерни продуктови серии, включващи повече мини LED опции и опции за лазерно кино. Компанията също така дебютира с нови уреди и представи на своя щанд как интелигентните кухненски решения правят живота по-лесен и по-удобен. „Изложението за потребителска електроника е чудесна платформа за нас, която ни позволява да покажем нашите водещи продукти, да научим най-новите тенденции в индустрията и да намерим възможности за проспериращ обмен с нови партньори," заяви Ю Джътао, изпълнителен вицепрезидент на Hisense Group. Той добави, че компанията ще продължи да засилва инвестициите в научноизследователска и развойна дейност и ще анализира по-добре потребителското поведение не само в Китай, но и на различни задгранични пазари, за да разработи все по-иновативни продукти.

„Китайските предприятия сега са нетърпеливи да излязат зад граница и отново да възвърнат своите глобални бизнес процеси“, каза Шъ Йонхон, вицепрезидент на Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти. „През последните три години глобалната търговия с китайски механични и електрически продукти непрекъснато се увеличава въпреки пандемията от COVID-19, благодарение на стабилните вериги за производство и доставки.“

По време на шоуто иновативните спортни слушалки на Guangzhou Havit Technology привлякоха вниманието на много изложители и посетители на експото. Havit е средно голямо предприятие, което специализира в производството на спортно оборудване – слушалки, спортни часовници, редица интелигентни аксесоари за телефони и др. „Този вид събития, където можем да представим нашите продукти лице в лице с потребителите и партньорите ни, е изключително полезно за глобалния бизнес на компанията,“ каза Оу Линфан, продуктов директор на Havit Technology. Само от това изложение компанията вече има 40 бизнес срещи, свързани с развитието им в чужбина. Половината от тях са американски клиенти, а има и партньори от Бразилия и Индия. Оу подчерта, че продуктовите иновации и способността да се посрещат различни нужди на потребителите по света са от съществено значение за повишаване на конкурентоспособността на световния пазар. Имайки това предвид, компанията с над 200 служители си сътрудничи с професионални консултантски фирми за извършване на изследвания на специфични пазари в чужбина и създаде екип за изследвания и разработки от повече от 30 души.

Leiyin Audio от Шънджън представя своите слушалки, които спечелиха „Златна награда“ и „Награда за планиране“ на наскорошно изложение в Япония. Продуктът има два патента и беше пуснат на международния пазар миналата година. Уан Шудзън, ръководител на компанията, казва, че тя е навлязла на задграничните пазари преди повече от 10 години. С развитието на производствената индустрия в Китай, майсторството на продуктите продължава да се подобрява и иновациите в Китай стават по-бързи, тъй като повече китайски компании вече притежават редица нови патенти за интелигентни модерни продукти и технологии.

TCL, един от доминиращите играчи в глобалната телевизионна индустрия, обяви на изложението своите нови иновативни телевизори и домакински уреди, включително своя ултра тънък 8K мини LED телевизор и 49-инчов R800 MLED дисплей. Други интелигентни продукти на компанията като очила с добавена реалност (Augmented reality) и виртуална реалност (Virtual reality), също привлякоха много посетители. „Смарт екраните на TCL са на второ място в силно конкурентния пазар на продажби в САЩ. TCL се надява да използва възможността на Изложението за потребителска електроника, за да покажем нашите интелигентни технологични иновативни продукти пред целия свят“, каза Марк Джан, генерален мениджър на North America Business Group, TCL Industries.

Иновативната конкурентоспособност на китайските компании се увеличава всяка година. Китайските компании и китайският пазар се превърнаха в ключова сила за гарантиране на стабилността на глобалната верига за доставки и насърчаване на възстановяването на световната икономика.