Японската корпорация "Тойота" (Toyota Motor Corp.) е начело по обем на продажбите на автомобили в световен мащаб през 2022 г., изпреварвайки германския си конкурент "Фолксваген" (Volkswagen AG) за трета поредна година, показват данни, огласени днес и цитирани от Киодо.
"Тойота" обяви, че през 2022 г. е продала около 10,48 милиона превозни средства в целия свят или с 0,1 на сто по-малко от предходната година. Това включва и продажбите на подразделението й "Дайхацу мотър" (Daihatsu Motor Co.), специализирано в производството на малки моторни превозни средства, както и на друга компания, притежавана от "Тойота" - производителят на камиони "Хино мотърс" (Hino Motors Ltd.). Това съобщава БТА.
Японският автомобилен гигант е успял да ограничи негативния ефект от недостига на чипове, който засяга и неговите конкуренти, отбелязва Киодо.
Производството на "Тойота" в глобален мащаб се увеличава с 5,3 на сто до 10,61 милиона моторни превозни средства, тъй като подобряването на производствените мощности на корпорацията в Северна Америка и Азия е помогнало да бъде ограничено неблагоприятното въздействие на недостига на автомобилни части и на пандемията от коронавирус.
Въпреки че продажбите на японския автомобилен конгломерат намаляват за първи път от две години, те са значително по-големи от тези на основния му конкурент - "Фолксваген". Германският концерн е продал 8,26 милиона моторни превозни средства през 2022 г., което е със 7 на сто по-малко в сравнение с предходната година. Това се дължи на проблемите с веригите на доставки, пише Киодо.
Данните за продажбите на "Тойота" са огласени на фона на съобщението от миналия четвъртък, че Акио Тойода ще се оттегли от поста президент и главен изпълнителен директор на корпорацията, за да поеме от 1 април функциите на председател на борда на директорите. Тойода ще предаде ръководството на Коджи Сато, който в момента е президент на дъщерната луксозна марка "Лексъс" (Lexus).