Една от причините за забавянето с няколко години на футуристичния електрически пикап на Tesla може да е материалът, от който е направен Cybertruck - неръждаема стомана. Изглежда страхотно с панели, изработени от този специален материал, но производството му не е просто и свойствата му са такива, че не е лесно да се огъва.

Вестник New York Times разсъждава по темата за неръждаемата стомана и нейното приложение в автомобилната индустрия. Неръждаемата стомана струва повече от стоманата, използвана в повечето автомобили, защото съдържа хром и други съставки, като никел и молибден, които са много търсени и доста скъпи. Това изисква специални техники за заваряване и нова производствена линия.

Стоманата, използвана в повечето автомобили, е проектирана да се смачка при катастрофа, като абсорбира енергията и предпазва пътниците. Неръждаемата стомана не се мачка толкова лесно, излагайки пътниците на по-голяма сила на удара.

Тази сплав е по-трудна за работа, когато се изискват по-малко извити повърхности, като например брони. Вероятно затова Cybertruck има огромни плоски повърхности. Неръждаемата стомана е трудна за ремонт, след като е повредена.