Учени предлагат опаковките на месо, подобно на тези на цигарите, да станат източник на срам за купувачите, съобщи сайтът на "Дейли мейл", цитиран от БТА.
Участници в научно проучване са наблюдавали опаковки, представящи страданието, което предизвиква човек с консумацията на месо. Резултатът е бил чувство на срам.
Подобен метод се използва при опаковките на цигари.
Учените от университета в Делфт, Нидерландия, са установили, че потребителите са по-малко склонни да купуват продукти, чиято опаковка предизвиква негативни емоции. Изследването е публикувано във "Фууд Куолити енд Преферънс". Според авторите на изследването посланията върху опаковките за месо биха могли да гласят: "С яденето на месо се унищожава Амазонската екваториална гора!", "Карате животните да страдат!", "Ядейки месо, увеличавате риска от сърдечно заболяване!".
В проведен експеримент 161 доброволци са получили опаковки на пакет пилешки гърди. Един от пакетите е имал т.нар. засрамващ стикер - снимка на пилета в клетка и надпис "Яденето на месо причинява страдание на животните".
Резултатите показват, че потребителите са по-малко склонни да консумират месо в подобни опаковки.
При втори експеримент 483 доброволци са получили пакети, сред които шест различни "засрамващи" опаковки. Според резултата по-въздействащи са персоналните послания, съдържащи местоимението "вие". Установено е и че посланията, свързани със здравето, са по-малко въздействащи от тези, свързани с болка и замърсяване на околната среда.