От известно време някои големи спедиторски фирми решиха да не превозват електрически автомобили, а причините трябва да се търсят в опасностите от пожари. Процентът на изгаряне на електрически коли не е по-висок от този на дизелови или бензинови коли, но има друг проблем. Пожарите на контейнеровозите и фериботите се гасят с CO2 газ, т.е. въглероден диоксид. Този метод не работи при електрическите возила.
Според германски застрахователи корабите трябва да бъдат оборудвани с други пожарогасителни системи, за да осигурят по-добра защита в случай на пожари на електрически превозни средства. Използваната в момента технология, базирана на CO2, не е достатъчна да загаси запалена литиево-йонна батерия, обяснява Генералната асоциация на германската застрахователна индустрия (GDV).
Системите за водна мъгла с високо налягане са много по-удобни, но много фериботи все още не разполагат с нея. В допълнение към токсичните газове, пожарите на батерията отделят кислород, който поддържа пламъка жив. Застрахователната индустрия от години призовава за по-добра противопожарна защита на корабите.
Корабът Felicity Ace, превозващ над 3800 коли, потъна миналата година в Атлантическия океан, след като колите на борда се запалиха и причиниха щети за 500 млн. долара.