Разходите за застраховка и привеждане в съответствие с данъчните изисквания ще останат високи за транспортните компании, на фона на търговските ограничения, наложени от западните страни срещу Русия, с оглед на перспективата за още по-широкомащабни санкции, оказващи по-голям натиск върху световната търговия. Това показват данни от проучване на правната кантора Ди Дабъл Ю Еф (DWF), проведено между октомври и ноември миналата година и включващо мениджъри на водещи транспортни фирми от автомобилния, железопътния, морския и въздушния сектор, информира Ройтерс.
Русия е изправена пред множество санкции, наложени й от Запада, заради инвазията в Украйна. Заедно със съществуващите вече санкции срещу страни като Иран и Венецуела, мерките засилиха търговската тежест върху компаниите.
Според проучването, в което са участвали ръководители на компании с приходи, вариращи от 1 до 100 милиарда долара, 64 процента от анкетираните мениджъри очакват повишени разходи за застраховка. Идентичен дял е бил на мнение, че въвеждането на подобни международни санкции ще зачести в бъдеще. 56 процента вярват, че свят с повече санкции би представлявал по-голям риск за техния бизнес, предаде БТА.
"Санкциите срещу Русия увеличават значителното бремето на разходите за привеждане в съответствие", каза Джонатан Мос, глобален ръководител на транспортния сектор на Ди Дабъл Ю Еф. Според него е имало значително увеличение на застрахователните премии, свързани с авиацията, мореплаването, енергетиката, политическия риск и киберсигурността.
Увеличаването на исковете свързани със самолети, блокирани в Русия и плавателни съдове, блокирани в черноморските пристанища, както и очакваните бъдещи загуби, сривът на възвращаемостта на инвестициите, намаленият транспортен капацитет и рецесионният натиск допринесоха за безпрецедентно високите застрахователни премии, обясни Мос.
"Назрява перфектна буря", добави той, визирайки невъзможността на застрахованите да получат достъп до своите активи, докато застрахователите не могат да разследват исковете.