Във връзка със зачестилите влакови катастрофи, вицепремиерът и министър на транспорта възложи да се извърши кризисен анализ, на база, на който да се приемат мерки.
"В резултатите от анализа, има посочени два вида мерки, които целят да намалят до минимум произшествия в жп транспорта. На първо място беше да се преустанови преминаването на червен светофор. Поради многото ремонти, които има по жп мрежата, тези участъци които са в ремонт се разкачат от системата за безопасност, не се следи в кой участък има влакове и това се извършва от диспечери. Това беше и причината за голямата катастрофа край Локорско. След моя намеса, вече не се минава на червен светофор, издава се специално разрешение, което по-много голямо изключение, включително с писмена бележка, която се носи от машинисти, се минава на червен или липсващ светофор. Това се налага, защото иначе ремонтите на линията няма как да бъдат заобиколени по друг начин. Преди това, това беше станало обикновена практика, обясни от трибуната вицепремиерът Гроздан Караджов.
Втората мярка била началниците на гари да не изпълняват повече и дежурства, а да си бъдат само началници на гарата. Това се наложило, защото иначе се претоварвали и това давало негативно отражение върху работата им.
"Забранено е и навсякъде се монтират изхвъргачи от така наречените индустриални клонове, тоест отклоненията към индустриални зони или предприятия. Тоест влакове, които са тръгнали в нарушения от второстепенна индустриална линия към главната, да бъдат буквално дерайлирали умишлено, за да не предизвикат катастрофа. Има и нови такива случаи, тоест тези мерки са дали отражения", смята Караджов.
Той обясни и, че има набелязани дългосрочни мерки. Част от тях са с поставянето на камери в кабините на машинистите, които да следят за състоянието и контрола, а не само на управлението.