Опитът на Германия да даде бъдеще на двигателя с вътрешно горене със синтетични горива е закъснял, защото производителите на автомобили сега са съсредоточили цялото си внимание и ресурси върху електрическите коли, за да отговарят на европейските разпоредби, които целят да спрат продажбите на превозни средства на бензин и дизел от 2035 г. Това е посланието, което Лука де Мео, шеф на Renault и на асоциацията на европейските производителите АСЕА, лансира по време на събитие на списанието Politico.
"Не мисля, че има някой, който разработва напълно нов двигател с вътрешно горене в Европа. Всички пари отиват за електрически или водородни технологии", подчерта Де Мео.
Италианският мениджър предлагаше да се отложи забраната на двигателите с вътрешно горене в Европа с поне пет години. В крайна сметка обаче и Де Мео трябваше да се адаптира към изискванията на политиците от Брюксел и действията на други конкуренти - до 2030 г. трансформирането на Renault в изцяло електрически производител трябва да е приключило.
Сега италианецът е убеден, че основната цел на европейския автомобилен сектор не е да преоткрие двигателя с вътрешно горене, а да възстанови огромната разлика от Китай. Според него Китай е дръпнал пред Европа с поне десет години, особено в технологиите за батерии.