Собственикът на Нова Броудкастинг Груп и Виваком - UnitedGroup, ще вложи близо 1,2 милиарда лева в стратегически проекти в България, свързани с развитието на телекомуникационния и медиен бизнес на групата в следващите 3 години. Така общите инвестиции на United Group ще достигнат 4,7 милиарда лева до 2026 година. Това стана ясно от интервю на Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на групата, за Капитал.

„Изградихме най-голямата 5G мрежа в България, която даде достъп до високоскоростна връзка на близо 80% от населението. Започнахме изграждането и предлагането на 10GIGA оптична мрежа, при това във възможно най-необходимия за хората момент - по време на пандемията от ковид-19. Към днешна дата 10GIGA оптичната ни мрежа достига до близо половин милион домакинства в България, а общият брой на домовете, които имат достъп до свързаност от следващо поколение, е над 1.4 млн., като продължаваме с разрастването на мрежата. Преди две години представихме и нашата ексклузивна телевизионна платформа EON. Преди шест месеца предложихме на българските потребители и нови Unlimited планове с включени неограничени минути, мегабайти и SMS-и във всички тарифи и във всички ценови сегменти, което се случва за първи път“ обобщава Виктория Боклаг приоритетните области, в които компанията е инвестирала през последните две години и допълва:

„Ще продължим да инвестираме в покритие и капацитет на мобилната и оптичната мрежи в България, във висококачествени продукти, базирани на най-новите технологии, като например 5G домашен интернет, който лансирахме само преди седмица. Ще продължим и със стратегията ни по дигитализация“, пояснява Боклаг.

Топ приоритет в стратегията на компанията остава качественото и разнообразно съдържание, затова тя фокусира върху локалните продукции и нови форми на съдържание, които се харесват на по-младото поколение.

„Медиите и платената телевизия са сред най-бързо променящите се индустрии в момента. Освен традиционните местни и глобални медийни компании към битката за потребители вече се включиха и всички социални мрежи и D2C OTT играчи като Netflix, Disney и други. В тази обстановка да можеш да произвеждаш локално съдържание, да разчиташ на местните рекламодатели и да поддържаш мощен абонаментен бизнес е от ключово значение за бъдещия успех както в медиите, така и в телекомуникациите на локално ниво“, коментира Викторя Боклаг.

За финансовите резултати на групата Виктория Боклаг обяснява, че те са се утроили през последните 3 години. В България, приходите на компанията през 2022 г. са нараснали с близо 9% на годишна база, над средните темпове на растеж на пазара.

"Виваком" стана лидер на пазара на платена телевизия и интернет, а "Нова тв" е водеща по телевизионна гледаемост.

Наскоро UnitedGroup откри и новата сграда на "Нова броудкастинг груп" - първият самостоятелен комплекс за електронни медии от ново поколение, на площ от почти 17 000 кв.м със свръхмодерни телевизионни и радиостудиа, просторни апаратни, монтажни и нов нюзрум.

Виктория Боклаг подчерта, че свободата на словото и независимостта са ценности, които компанията проповядва от самото й създаване.
„United Media има независим медиен борд, който е базиран в Люксембург. Той отговаря за съблюдаването на най-високите медийни стандарти и е натоварен със задачата да следи за безпристрастността и етиката в работата на нашите журналисти. Всички членове на борда са авторитетни представители на емблематични медии като BBC и RTL. Те са напълно независими и не работят в никой от медийните ни активи. Горда съм, че от придобиването на Nova бордът не е имал повод да се намеси нито веднъж“, коментира тя.

Боклаг споделя, че United Group има амбицията да бъде пазарен лидер по отношение на устойчивостта в телекомуникационната и медийната индустрия за бъдещите поколения.
„И двата сектора влияят върху климатичните промени, затова си поставихме цел групата да стане въглеродно неутрална до 2040 г. През следващия месец планираме да обявим мащабна инициатива, свързана с устойчиво развитие“, анонсира тя.