Потреблението на вино във Франция леко е намаляло миналата година на фона на покачващите се цени, предаде ДПА.
Въпреки това хората са били готови да похарчат малко повече за покупки на вино, според данни от компанията за пазарни проучвания "Нилсен Ай Кю" (NielsenIQ), цитирани от телевизионния канал Бе Еф Ем (BFMTV).
Въз основа на покупките на вино на дребно средно едно френско домакинство е изпило 29 литра вино през 2022 г. Това е малко под 30-те литра, консумирани през 2021 г., и 32-те литра през 2020 година.
Отчетено на домакинство, французите са похарчили с 1,6 на сто повече за вино през 2022 г., като разходите са се повишили до 131 евро в сравнение с предходната година, се казва в доклада.
"Виното все още има своето място на френската трапеза. Въпреки това, както всички други стоки за масово потребление, то страда от ефектите на инфлацията. Французите консумират по-малко вино, независимо от цвета му, и се движат надолу в ценовия диапазон", посочи анализаторът на "Нилсен Ай Кю" Никола Леже пред телевизионния оператор.
Около 75 на сто от домакинствата във Франция са купували вино на дребно миналата година, поддържайки стабилно ниво от 2019 г., добави той.
Според данните потреблението на вино нараства с възрастта на консуматора, като хората на възраст над 65 години консумират около четири пъти повече от хората под 35 години, предаде БТА.