Toyota призна официално, че е извършено фалшифициране на резултатите от краш тестовете на няколко модела и ще проведе собствено разследване. Това се казва в официално изявление от името на председателя на борда на директорите на концерна Акио Тойода. Манипулации с тестове за безопасност са извършени от служители на Daihatsu, марка собственост на апинския автогигант.
От Daihatsu също официално също признават фалшификацията на резултатите. Според компанията, по време на теста за страничен сблъсък на четири бюджетни модела, са използвани алтернативни панели на вратите на тестовите превозни средства, за да се намали рискът от нараняване, когато страничните въздушни възглавници са отворени. На серийните машини няма такива панели.
Резултатите от тестовете са фалшифицирани за моделите Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Perodua Axia и друг неназован модел, които се продават само в Азия.
Те навлязоха на пазара не под марката Daihatsu, но тази компания се занимаваше както с разработването, така и с тестването на автомобилите. Общо, според официални данни, концернът е успял да продаде около 88 хиляди автомобила от тези модели в страните от Азиатско-тихоокеанския регион.
Daihatsu твърди, че резултатите от теста са били манипулирани без участието на ръководството на компанията. То научили за ситуацията от информатор през април тази година, след което започнало предварително разследване, при което фактите се потвърдили. Доставките на потенциално опасните коли са спрени и се планират повторни краш тестове.
Акио Тойода поднесе официално извинение от името на концерна и каза, че резултатите от подробното разследване ще бъдат публикувани незабавно.
Един от моделите от рисковата група Toyota Agya е предназначен за азиатските пазари, но доставките на новото поколение хечбек ще започнат едва това лято. През март Agya получи "подгрята" версия на GR Sport с по-агресивен аеродинамичен пакет и различно окачване.