От Skoda предупредиха, че Fabia също може да ги последва
Ако искате да си купите чисто нови Ford Fiesta и Nissan Micra, вече няма откъде. И двата популярни модела са спрени от производство. При голям късмет може да се намери някоя и друга изостанала бройка. И такава е ситуацията не само в България, но и в цяла Европа.
И докато от Ford официално обявиха раздялата с един от най-популярните си модели през последните няколко десетилетия, то от Nissan това се случи без фанфари.
През есента Ford си призна, че се разделя не само с Fiesta, но с още две от колите си, популярни на европейския пазар - семейните автомобили S-Max и Galaxy. Окончателното производство на трите модела ще приключи до края на годината,
но ще се правят само поръчани отпреди месеци коли
Решението се дължи на желанието за електрификация на автомобилите на марката до 2030 г.
Ford Fiesta се произвежда в Европа от 47 години. Градската кола от фабриката в Кьолн се очаква да бъде заместена от нов електрически кросоувър. В края на миналата година от компанията публикуваха емоционално видео, с което казват сбогом на Fiesta и представят за първи път дизайна на Puma EV.
Краят на производството на Fiesta ще отбележи и края на производството на двигатели с вътрешно горене във фабриката в Кьолн. Тя ще бъде трансформирана в център за електрификация, където Puma EV ще се произвежда от следващата година. 1.0-литровият трицилиндров двигател на марката EcoBoost ще премести производството си в завода за автомобилни агрегати в румънския Крайова.
Производството на японския мъник Micra пък беше тихо спряно през декември. Ако все пак искате да си купите нов, може да намерите някоя и друга бройка при един от дилърите.
Така още един хечбек от B-сегмента с конвенционално задвижване го няма вече в Европа. Миналия декември изтече договорът с Renault, който създаде Micra за Nissan, така че сега има период без Micra, докато може да бъде поръчано следващото поколение. Към момента обаче Nissan не може да каже нищо конкретно за наследник на Micra. Всичко, което знаем за него, е, че може би този автомобил отново ще сподели базата си с Renault, но с напълно електрическото Renault 5.
Базирана на Renault Clio 4, сегашната Micra ще спре окончателно производството си до края на годината, когато заводът на Renault във Флинс ще преустанови да работи.
Още по-строгите екологични стандарти и самият европейски пазар ще направят така, че
до няколко години бензиновите градски коли ще останат в миналото
Skoda вече предупреди, че ще е принудена да затвори един от заводите си и да спре производството на три от най-популярните си модела. Ръководителят на продажбите на чешката компания Мартин Ян разкри, че ще трябва да се предприеме тази стъпка, ако предложението за въвеждане на екологичния стандарт Евро 7 в ЕС не бъде преразгледано.
“Ако екологичният стандарт остане в сегашната си версия и през следваща година, тогава ще трябва да се откажем от производството на три модела - Fabia, Scala и Kamiq. Ще се наложи да затворим и завода, в който работят три хиляди души”, казва представителят на марката.
Адаптирането на масовите модели Fabia, Scala и Kamiq към Евро 7 ще ги оскъпи много и това не е икономически изгодно за чешката компания. Fabia, Scala и Kamiq се сглобяват в главния завод на Skoda в Млада Болеслав. Там се произвеждат и Octavia, Karoq и електрическият Enyaq iV. Чешкият автопроизводител, който е част от Volkswagen Group, има фабрики и в Братислава и Квасини.
Ето градските коли, които изчезнаха от пазара през последните 5 години.
Smart ForTwo: Smart ForTwo беше една от най-популярните градски коли в Европа, но през 2019 година Daimler обяви,
че спира продажбите на двуседалковата версия на модела
в Европа и Северна Америка, концентрирайки се върху разработката на електрически автомобили.
Fiat Punto: Производството на Fiat Punto беше спряно през 2018 година. Това беше популярна градска кола, но поради намаляващия интерес към класическите хечбеки и конкуренцията на други модели Fiat взе решение да прекрати производството.
Renault Twingo (на повечето пазари): Renault реши да прекрати продажбите на модела Twingo в някои европейски пазари през 2020 година. Това решение беше взето
във връзка с нарастващите изисквания за емисии
и с по-голямата насоченост към електромобилите.
Opel Adam: Opel спря производството на градския автомобил Adam през 2019 година. Той бе характерен със своя уникален дизайн и персонализация.