Проектът за среден коридор от Азия през българските черноморски пристанища, е отлична алтернатива както на Северното трасе през Русия, така и на Босфора, каза министърът на транспорта
Клъстер от Обединените арабски емирства проучва възможностите за участие в пристанищата Варна и Русе, както и в други транспортни обекти
Българските пристанища са отлична алтернатива за нарастващия сухопътен трафик на товари от Азия за Европа. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта Христо Алексиев на среща днес с делегация на компанията "Абу Даби Портс Груп". Клъстерът проучва възможностите за участие в пристанищата Варна и Русе, както и в други транспортни обекти и проекти.
Вицепремиерът Алексиев подчерта, че проектът за среден коридор от Азия през българските черноморски пристанища, е отлична алтернатива както на Северното трасе през Русия, така и на Босфора. Пристанищата във Варна и Бургас имат достатъчно свободен капацитет, добави той. Христо Алексиев информира, че потенциалът на маршрута ще бъде засилен след реализацията на проекта Sea2Sea, който ще осигури железопътна свързаност между пристанищата в Северна Гърция и българските портове Бургас, Варна и Русе.
Представителите на "Абу Даби Портс Груп" бяха категорични, че за тях е много важно логистиката да използва възможностите на интермодалния транспорт.
Няма само един път, няма само един начин, винаги са необходими алтернативи, бе общото мнение по време на срещата.
В разговора участва и министърът на иновациите и растежа Александър Пулев, които представи възможностите за финансиране на логистична инфраструктура. Представителите на "Абу Даби Портс Груп" са на посещение в България по покана на вицепремиера Христо Алексиев. Разговорите са продължение на темите, обсъждани по време на визитата на президента Румен Радев в Обединените арабски емирства през 2022 г.
Абу Даби Портс Груп оперира на 36 пристанища в Европа, Азия и Африка и разполага с над 100 кораба. Притежава и извършва дейност в индустриални зони с площ 550 000 кв. км, което е четири пъти повече от територията на България. Тяхната потенциална инвестиция в България би превърнало страната ни в транспортен хъб на Балканите.