Toyota обещава до две-три години електрическите модели на компанията да минават по 1000-1200 км с едно зареждане на батериите!

Главният технологичен директор и изпълнителен вицепрезидент на Toyota Хироки Накаджима хвърли светлина върху това, което автогигантът прави в областта на електромобилите. Toyota наскоро създаде ново подразделение - BEV Factory, специално на разработването на бъдещи електрически автомобили и EV технология. Tойота ще представи електрически модел от "ново поколение“ през 2026 г. с пробег от 1000 километра.

От компанията обещават "по-стилен“ дизайн за своите електромобили чрез използване на изкуствен интелект, за да се проектира моделите си възможно най-аеродинамично.

Toyota посочва, че ще започне да пуска напълно ново поколение електрически автомобили през 2026 г. Около 2030 г. 1,7 милиона от 3,5 милиона електрически тойоти трябва да бъдат от тази нова серия електромобили.

Според Toyota, такива автомобили с пробег над 1000 км ще имат "производителни" литиево-йонни батерии с по-висока енергийна плътност, но големият пробег може да бъде постигнат и чрез намаляване на теглото и аеродинамиката. Въпреки техническите подобрения в сравнение с електромобили като bZ4X, тази нова гама батерии трябва да бъде с до 20 процента по-евтина от bZ4X.

Toyota работи и върху разработването на серия от "евтини батерии“. Това са LFP батерии, каквито марката вече използва в хибридни модели като Aqua и Crown. Toyota има за цел да направи тези LFP батерии с 20 процента по-ефективни и с 40 процента по-евтини от батериите в сегашния модел bZ4X. Тези LFP батерии трябва да могат да се зареждат от 10 до 80 процента за 30 минути или по-малко. По-нататъшното развитие на тези батерии добавя още 10 процента ефективност и 10 процента намаление на разходите.

Компанията твърди, че е постигнала пробив в технологията с твърдотелни батерии и проучва как тази техника може да се приложи. Toyota се надява да произведе масово своите твърдотелни батерии около 2027-2028 г. Електромобилите с твърдотелни батерии трябва да изминат още 20 процента по-далеч от обявените електромобили с пробег от 1000 километра. Един пакет трябва да може да се зарежда от 10 до 80 процента за 10 минути или по-малко.