До 2027 г. се надявам да осъществим връзката на магистрала „Струма“ с граничния пункт. До момента са изградени 100 км със средства от Европа като инвестициите са над 1 милиард лева, но предстои най-голямото предизвикателство, което е преминаването през Кресненското дефиле. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по времена Софийския икономически форум ІV, който се организира в „София хотел Балкан“.

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Ивайло Стайков, който също участва във форума, коментира, че трудно може да се ангажира със срокове.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подчерта, че България разчита много на Гърция за приемането ни в Шенген. „Един от важните регионални проекти е за изграждането на инфраструктурата, която свърза Егейско море с Черно море и Дунав“, посочи Гвоздейков. „Ще продължим нашата работа по този проект, като целта ни е да използваме финансиране от механизма за свързана Европа”. Сред приоритетите на МРР са и изграждането на магистралата Велико Търново – Русе, както и строителството на тунела под Шипка.

„Преди седмица отворихме проектите за кандидатстване по процедурата за транспортна свързаност, които са на стойност близо 3 милиарда лева, които финансират именно тези големи инфраструктури проекти и ако те са готови, ние ще ги разгледаме незабавно. Призовавам гръцкия бизнес да продължи да участва в търговете, които са с бюджетно финансиране и така да се засили конкуренцията“, каза министърът на транспорта и съобщенията.

Трябва да започнем да преосмисляме цялата енергийна и транспортна инфраструктура. Става дума за много бързи промени, каза министърът на околната среда и водите Юлиан Попов, който също участва в Софийския икономически форум ІV. Сега постоянно се говори за изкуствен интелект, а все още няма разработена законова рамка, въпреки, че той е факт от вече доста време. Същото е и за зелената енергия, каза още министърът. По думите му, когато строим скъпи пътища, те трябва да се оборудвани с инфраструктурата на бъдещето, и тук не става въпрос само да станции за зареждане. Големите инфраструктурни проекти са от ключово значение, но много често сме в схватките на старите си идеи, а технологиите се променят и ние трябва да се съобразяваме с това, каза още министърът.

На Балканите, след много години, успяхме да се включим в някои хубави проекти. Решихме да отворим клон и в България, каза Йоанис Киркенезис, вицепрезидент на Hill International. „Вярваме в бъдещето на взаимосвързани Балкани“, добави Киркенезис. По думите му инвеститорите търсят региони, които могат да гарантират стабилност. Балканите се опитват да се превърнат в такъв регион и аз съм убеден, че има възможност за това, смята Киркенезис. Той предлага един орган да има пълномощия за изпълнение и насърчение на инфраструктурните проекти.