Фокусът ни остава върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители, казват от телекома
Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Това заявиха от телекома в официална позиция, ден след като другите два оператора се обявиха против сделката за придобиването на 7 регионални доставчика на телевизия и интернет.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде за втори път разрешение на Vivacom да купи "Нетуъркс" и "Телнет" и техните дъщерни фирми. В това A1 и Yettel видяха заплаха за конкуренцията. Двата телекома твърдят, че сделката дава предимство на конкурента им. Евентуално разрешение на още едно придобиване щяло да позволи на Vivacom да има над 60% от пазара на тв програми и близо 40% при интернета. Случващото било особено притеснително заради предстоящото решение за придобиването на най-големия оператор на широколентов интернет "Булсатком", който щял да бъде купен от пак от Vivacom.
Тези твърдения са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения, заявяват обаче сега от Vivacom. И допълват, че пазарите на широколентов интернет и платена телевизия сa силно конкурентни. Понастоящем Vivacom имал дял от 31% при интернета и 33% от платената телевизия в България въз основа на броя на абонатите. Пазарните дялове на А1 и регионалните участници били съответно 28 и 35%.
За сравнение DeutscheTelekom държал над 60% от пазара на фиксиран широколентов интернет и платена телевизия в Хърватия и над 50% в Гърция. От Vivacom посочват, че от А1 не изразявали загриженост относно господстващото си положение в Австрия, където имат почти 50% от абонатите на широколентов достъп до интернет. Нито А1, нито Yettel имали оплаквания в Сърбия, къде1то на оператора SBB - част от United Group, който е собственик и на Vivacom, постоянно било отказвано навлизането на мобилния пазар.
Съгласуваните изявления на A1 и Yettel са подвеждащи и не съответстват на констатациите на КЗК. Съвместният им опит да причислят "Булсатком" към пазарния дял на Vivacom е напълно неточен и разкрива признаци на прикрито съглашение в таш ущърб, казват още от Vivacom.
През 2022 и 2023 г. телекомът печелел пазарни дялове с естествен ръст чрез предоставянето на иновативни продукти и превъзходно потребителско изживяване на своите клиенти. United Group с придобиването на Vivacom инвестирала за 3 години 3,5 млрд. лв.
От Vivacom посочват, че КЗК разгледа уведомлени5ята им за придобиване на локалните оператори с изключително внимание и след прецизен анализ. Компанията е представила и подробни доклади относно двете сделки, изготвени от NERA Economic Consulting — водещ международен експерт в областта на контрола върху сливанията.
Vivacom призовава всички телекомуникационни компании в България, вместо да правят опити да манипулират българските потребители и да влияят на властите с медийни изявления, да се съсредоточат върху предоставянето на качествени продукти и добавена стойност на своите клиенти, така че индустрията да развива предлаганите услуги и да подобрява тяхното качество. Във Vivacom продължаваме да поставят акцент върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители.