През второто тримесечие маржът и общите печалби на Tesla пострадаха от намаленията на цените, но не толкова, колкото очакваха експертите. Продажбите и оборотът се увеличиха значително. Изпълнителният директор Илон Мъск обяви, че иска да продаде технологията за автопилот на други марки.
Милиардерът вярва, че усъвършенстваната версия на системата за подпомагане на автопилота на Tesla ще може да контролира автомобила по-добре от човек до края на годината.
Освен това, според Мъск, най-модерната версия на технологията за автопилот може да се премести в коли от друга марка без никакъв проблем. Tesla вече преговаря с голям производител, разкри Мъск, след като представи текущите тримесечни данни. Той не посочи името на заинтересованата фирма.
В конферентния разговор с инвеститори и анализатори Мъск съобщи, наред с други неща, че планираният робоо-такси на Tesla ще има "революционен дизайн с революционна конструкция“. В резултат на това ще бъде възможно да се произвеждат повече превозни средства на час от всеки производител преди.
Бизнесът на Tesla през изминалото тримесечие отново се характеризира с рекорди. Доставките скочиха с повече от 80 процента на годишна база до 466 000 продадени автомобила, отчасти поради разширяването на производството в гигафабриката близо до Берлин.
Продажбите са нараснали по-бавно с 47 процента до 24,9 милиарда долара (22,2 милиарда евро). А ръстът на печалбите е по-малък, с 20 процента до 2,7 милиарда долара. С тримесечните данни обаче Tesla надмина очакванията на анализаторите, които очакваха още по-голям натиск от намаленията на цените.
Мъск е на мнение, че във времена на високи лихвени проценти трябва да продавате колите по-евтино, за да останат достъпни. В същото време Мъск вижда Tesla готова да намали производствените разходи чрез по-голяма ефективност.
Голям въпрос в индустрията е дали Мъск ще започне ценова война, в която други производители трябва да се състезават с отстъпка за клиенти за своите електрически модели. Конкурентът Ford намали цената на своя електрически пикап F-150 Lightning с 10 000 долара тази седмица. Пикапите са най-популярният клас автомобили в САЩ и Tesla иска да навлезе на пазара със своя Cybertruck.
Оперативният марж – съотношението между продажбите и оперативните приходи, намалява при "Тесла" за трето поредно тримесечие до 9,6 процента. Също така се забелязва значително увеличение на разходите за научноизследователска и развойна дейност до 943 милиона долара от 771 милиона долара през предходните три месеца.
В момента групата подготвя серийното производство на Cybertruck. Преди няколко дни беше обявено изграждането на първия футуристичен електрически пикап в Тексас.