Автомобилостроителите и доставчиците поставят на втори план инициативите за устойчивост при вземането на решения и се фокусират върху намаляването на експозицията на геополитически риск след продължили с години нарушения по веригите за доставки. Това се посочва в проучване сред над 1000 ръководни лица в сектора, публикувано днес и цитирано от Ройтерс.

Броят на компаниите, ангажирани с инициативи за устойчивост като следене на въглеродния им отпечатък, оптимизация на маршрутите за съкращаване на емисии и предоставяне на информация за произхода и производството, са се понижили с 9-11 процентни пункта между 2022 година и 2023 година. Това се посочва в проучването на консултантската компания "Капджемини"(Capgemini).

Средната сума, която доставчиците инвестират в инициативи за устойчивост, се е понижила до 30,5 милиона долара през 2023 година спрямо 36,6 милиона долара през 2022 година, според проучването. Една трета от всички компании, участвали в проучването, са заявили, че нямат цялостна стратегия за устойчивост. 

Най-честите фактори при вземане на решения за веригите за доставки, които анкетираните цитират, са качество, геополитически риск и разходи, следвани от устойчивост. 

Проучването обхваща 1004 ръководни лица от глобални автомобилни компании, от Би Уай Ди (BYD), до "Форд" (Ford) и "Ламборгини" (Lamborghini) с приходи от над 1 милиард долара и доставчици  с постъпления от поне 500 милиона долара, пише БТА. 

Резултатите съвпадат с изявленията на шефовете на автомобилни компании от последните месеци за продължаващите последици по веригите за доставки от пандемията за коронавируса и геополитическото напрежение, недостига на полупроводници и повишаващите се разходи. 

Анкетираните са заявили, че около 50 на сто от доставките на полупроводници все още не се считат за напълно сигурни, като най-трудно е получаването на изчислителни платформи и микроконтролери.

Делът на доставките, които компаниите получават от страни в които не е съсредоточено производството им, е намалял с над една пета през последните две години и "Капджемини" очаква те да се понижат с още една пета през идните две години.