Световната автомобилна федерация (FIA), Международният съюз на автомобилния транспорт (IRU) и Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) публикуваха съвместно писмо, изразяващо острото си противопоставяне на предложеното разделяне на категория B на два различни сегменти. Това предложение бе представено от члена на Европейския парламент Карима Дели (от френската партия на "Зелените") като част от проектодоклад относно преразглеждането на Директивата за свидетелствата за управление на МПС. Евродепутатката иска да се създаде в страните от ЕСнова шофьорска книжка B+ за превозни средства с тегло над 1,8 тона.
Според специалистите последицито от реализирането на това предложение са значителни. Според проектодоклада хората, които в момента карат електрически автомобили (които също могат да тежат повече от 1,8 тона поради батериите си) и тези, които карат по-големи SUV модели и микробуси, ще трябва да имат нова шофьорска книжка B+.
Тази перспектива не съответства на пазарната реалност, тъй като много превозни средства в съществуващия автопарк на ЕС вече надхвърлят прага от 1,8 тона. Следователно въвеждането на тази нова категория лиценз за книжките може да попречи на приемането на по-бързото навлизане на електрическите коли, особено сред младите шофьори, и да подкопае екологичните цели на Европейския съюз, смятат трите организации.
Изискванията за допълнително обучение и тестове за получаване на шофьорска книжка B+ биха наложили финансова, административна и практическа тежест върху съществуващите водачи. Въздействието върху младите шофьори може да бъде особено сериозно, тъй като те често разчитат на семейни превозни средства през първите си години шофиране. Тази ситуация би принудила младите шофьори временно да купуват по-малки превозни средства, за да се поберат в категория B, което вероятно ще доведе до допълнителни коли по пътищата на ЕС.
Финансовите последици от тези предложени промени също биха били значителни за професионалните шофьори, като таксиметровите и тези за доставка на товари, от които ще се изисква да получат нови и скъпи шофьорски книжки, за да продължат професионалните си дейности. Освен това задължителната преквалификация на водачите, за да отговарят на изискванията на новата шофьорска книжка B+, може да доведе до значителни смущения в услугите за мобилност и доставка, пише още в писмото.