Държавната млекопреработвателна компания "Ел Би Булгарикум" ЕАД избра четирима големи доставчици на българско сурово краве мляко в открита процедура, която приключи на 25 октомври, съобщиха от компанията.

В конкурса за избор на доставчици участваха 11 нови производители и търговци, които са подали надлежните документи и са спазили крайния срок за участие.

Изборът на четиримата големи доставчици ще осигури диверсификация и сигурност на доставките. Компанията ще разчита и на малките земеделски производители, с които дружеството ще възстанови партньорства.

Промяната в подхода на избор на доставчици дава възможност за възстановяване на 100 процента натоварване на производствените мощности, посочват от компанията. Общото количество, което планира да преработи държавната млечна компания, за следващия месец възлиза на 750 000 л. Това ще гарантира наличностите на всички продукти в магазинната мрежа на дружеството, а средната цена на литър е 1,06 лв., което е под средната цена на литър мляко, изкупено от дружеството за последните девет месеца.

Млякото трябва да бъде с безкомпромисно качество и да не съдържа каквито и да е вещества, които променят натуралния му състав, обявиха от компанията. В подкрепа на родните производители млякото е изцяло с български произход, а в допълнение драстично се съкращават и сроковете за изплащане на предадената суровина. Определеният срок за фактуриране е от три работни дни.

Отварянето на подадените оферти се извърши лично от Съвета на директорите на "Ел Би Булгарикум", в присъствието на председателя Христо Михайловски, на зам.-председателя Анна Радовска и на изпълнителния директор Ивайло Лилов. На отварянето на ценовите предложения присъства и изпълнителният директор на Държавна консолидационна компания Иван Зангочев в качеството му на едноличен собственик на капитала.

През втората половина на октомври, в интервю за БТА, изпълнителният директор на "Ел Би Булгарикум" ЕАД Ивайло Лилов каза, че държавното дружество се очаква да заработи на 100 процента с преработката на по 25 000 литра българско мляко всеки ден. Количества ще гарантират пълното осигуряване с продукция на собствената магазинна мрежа на компанията, изпълнението на договорите с вътрешни и външни контрагенти. След покриването на съществуващите дефицити компанията ще се насочи и към нови пазари, каза Лилов.