Недостигът на части накара британският гигант JLR (известен досега като Jaguar Land Rover) да монтира части втора употреба и неоригинални части, за да помогне за изчистване на опашката за ремонт от хиляди автомобили на марката. Около 10 000 коли на клиенти във Великобритания чакат за резервни части, като половината от тях не са в сервизи или представителства на компанията.
Изданието Autocar пише, че JLR инструктира дилърите да предприемат тези мерки. "JLR каза на търговците на дребно да набавят неоригинални части, за да поправят колите и да ги извадят от сервизите им, където са през последните шест месеца. Един старши мениджър на JLR дори предложи да използваме части втора употреба, ако е необходимо", казва служител на компанията.
Един собственик на Range Rover Evoque също обвини JLR, че използва части втора употреба, но от компанията казаха, че този ход е установена практика.
"Използването на части, доставени на местно ниво от нашите търговци на дребно, за подмяна и ремонт е отдавна установена практика при изключителни обстоятелства, при условие че тези части са подходящи за целта и отговарят на спецификациите на JLR", се казва в изявление на JLR UK. "Това е ясно посочено като част от всяко гаранционно споразумение. Всички монтирани части са предмет на едни и същи индустриални стандартни спецификации и са подходящи за целта. Основният приоритет на JLR е да разреши временните закъснения на части, които някои от нашите търговци на дребно изпитват, и да минимизира въздействието върху нашите клиенти."
JLR намали британската си мрежа за доставка на части от 18 склада до един голям център - комплекса Mercia Park в Лестършир, но оттогава започнаха проблемите с дефицита на части.