Фабриките за сънища не са само в приказките. Една напълно истинска вече 28 години работи у нас, а продуктите ѝ са в много български домове, и то в най-личното пространство - спалните.

Компанията, която много клиенти предпочитат заради високото качество на достъпни цени, носи инициалите на семейството, чиято собственост е - ТЕД, или Тодор, Елин и Димитър Тодорови. Баща и двама синове. Иначе казано - производителите на едни от най-търсените матраци на българския пазар.

Не само за фамилията Тодорови, а за целия екип сънят е нищо по-малко от кауза, която смело заявяват и отстояват. Безсънието е пандемия на днешното време -

процентът на хората, страдащи от хронично

недоспиване, расте всяка година

Проучвания доказват и сериозни загуби за работодателите, свързани с по-ниската ефективност и концентрация на служителите, натоварване върху здравната система и не на последно място - сериозни инциденти, пряко свързани с липсата на качествен сън.

В ТЕД вярват, че потребителите в България заслужават добър продукт на достъпна цена. Именно това според екипа е една от причините да печелят отличия от “публиката” като “Най-добра фирма в България”, “Любима марка” и “Марка с най-добро качество на българския пазар”. В края на октомври ТЕД бе отличена и в конкурса за най-добра българска фирма и на  Fibank.

Но макар да цени качествените матраци, българинът все още сякаш подценява добрия сън - възприема го за даденост, отчитат от ТЕД.

За да предоставя качествен сън, компанията работи здраво от 1995 г. Стартират във време, в което матраците на нашия пазар са “примитивни”, с ниско качество и комфорт. Убедени, че могат да предложат по-добър продукт, собствениците, макар и без опит, се насочват към тази индустрия. Не след дълго, но след много хъс и проучвания се появяват и първите матраци с бранда ТЕД с модерна европейска визия. 

28 г. по-късно фирмата е най-големият български производител в този сегмент, а гордостта от надписа made in Bulgaria споделят в още 37 държави на 5 континента. 

След този успех ръководството на ТЕД спокойно споделя, че могат да се борят за клиенти рамо до рамо с най-големите производители в света. Как са го постигнали? Нямат конкретна рецепта. През всичките тези години обаче неотменно са правили едно нещо - осъзнато са предизвиквали себе си, за да расте компанията. 

В ТЕД са убедени, че именно лично поставените предизвикателства дават посока към нови хоризонти. И понеже се хвърлят във всяко следващо с устрем, а трудните моменти ги правят още по-решителни, успехът им е гарантиран.

Такъв е и съветът им към младите предприемачи - да са решителни и да се обграждат с екип, също толкова въодушевен и работещ с мисъл, вяра и желание.

И понеже следват собствените си съвети, днес

фокусът на ТЕД е да реинвестират

обратно в компанията,

което също им помага да постигат бърз темп на развитие. Произвеждат матраците във фабрика с площ от 53 000 кв. м - едно от най-модерните и големи предприятия в Европа. Последната инвестиция е нов цех за производство на пружинни системи, за да имат гарантиран достъп до основни материали - особено важно във времена с нарушени вериги на доставки. 

Освен на мащаба и производствените мощности, обръщат внимание и на добрата организация на процесите. Чрез свързаните към фирмата компании имат изградена вертикална интеграция, осигуряваща им гъвкавост и предимство пред много конкуренти у нас и зад граница.

А как виждат бизнеса си след 10 години? Като компанията, която гарантира добър сън на най-много хора по света. Оптимисти са, че България може да се превърне в един от основните износители на качествени продукти за сън. И това реално може да се случи, но само с правилната подкрепа и с държавни политики.  Фирмата е носител на европейско качество и има предимството на по-лесен достъп до суровини и материали от съседни държави и все още по-евтина работна ръка от тази в Европа. Казват обаче, че бизнесът у нас усеща липса на подкрепа, каквато предприемачите в други държави получават.

ТЕД достойно отговарят и на процесите за кръгова икономика, към която се стреми светът, а устойчивите производствени практики са друга тяхна кауза.    

През изминалата година

инициират проект по измерване на

въглеродния си отпечатък

заедно с Wind of change – френска консултантска компания в тази област. Целта им е да видят детайлно отпечатъка от производството си, за да знаят къде точно и как да го редуцират. В България обаче все още няма инсталации за рециклиране на матраци, а дори и в Европа са единици. Затова се фокусират към вн(едряване на технологии, които оставят по-малко отпадък в околната среда.

Трите принципа на успеха

1

Без страх от иновации - в технологията, производството, дизайна, маркетинга и обслужването

2

Непрестанно вдъхновение от обратната връзка с клиента - и най-малкият детайл е важен, но винаги здраво стъпили на земята

3

Стабилни в обещанията към клиентите 

Какво не знаете за ТЕД?

- Продава на 5 континента 

- Фабриката им е една от най-модерните и големите в Европа 

- За 2022 г. са спестили 3900 т въглеродни емисии от соларната си система, а за последните 7 г. спестеният отпадък от надробена полиуретанова пяна е колкото 40 олимпийски басейна

- Чрез ролиране на матраците пестят транспорт - количеството се равнява на отпечатъка, оставен от 475 българи за 1 година

- Дори и качественият матрак е добре да се подменя на 8 години, защото задържа натрупана влага от човешкото тяло, прах и други замърсявания. 

Мениджърският екип на ТЕД, за който предизвикателствата са онези, които дават посока към нови хоризонти.
Мениджърският екип на ТЕД, за който предизвикателствата са онези, които дават посока към нови хоризонти.
Фабриката на ТЕД е една от най-модерните в Европа.
Фабриката на ТЕД е една от най-модерните в Европа.