Федералното правителство в Германия сложи по-рано и без предупреждение край на държавния бонус за закупуване на електрически автомобили. От 17 декември 2023 г. не могат да се подават нови заявления за екологичен бонус до Федералната служба за икономика и контрол на износа (Bafa), съобщи Министерството на икономиката и опазването на климата в Берлин.
Управляващата коалиция в страната постигна споразумение миналата сряда как ще бъдат запушени дупките за милиарди след решението на Федералния конституционен съд за бюджета. Това засяга основния бюджет, както и фонда за климата и трансформацията (KTF), който финансира и електрическите автомобили.
От 2016-а са изплатени общо около 10 милиарда евро за около 2,1 милиона електрически превозни средства. Програмата за финансиране беше много успешна в Германия.
Тази година са получени около 376 000 заявления за коли с електрическо задвижване и са изплатени 2,4 милиарда евро. Броят на колите намалява през 2023 г. в сравнение с 2022 г. Това е така, защото от 1 януари 2023 г. се финансират само возила, задвижвани с батерии и горивни клетки, а не хибридни превозни средства. Освен това от 1 септември само частни лица могат да кандидатстват за екологичния бонус. През 2022 г. са одобрени 3,4 милиарда евро за 820 000 коли.
Сега експертите се опасяват, че продажбите на електрически автомобили може да се сринат. „Според нас бюджетната криза тласка автомобилната индустрия в Германия към криза с електрическите коли", е мнението на експерта от индустрията Фердинанд Дуденхьофер. Той очаква спад от до 200 000 продажби на електрически автомобили в Германия през 2024 г. Без субсидии електрическите коли биха били твърде скъпи за купувачите.