ЕС обмисля отлагане на решението за забрана на продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили през 2035 г. Така поне твърди главният финансов директор на Porsche Луц Мешке в Сингапур по време на представянето на втория изцяло електрически модел на марката Macan. "В момента има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене. Мисля, че може да се отложи", каза Мешке.
Потребителите са озадачени от високите цени на автомобилите на ток и на електроенергията, както и постепенното премахване на стимулите за закупуване на електромобили. Великобритания вече отложи забраната си за бензинови и дизелови автомобили с пет години, от първоначално планираната 2030 г. до 2035 г.
ЕС и Германия постигнаха споразумение да разрешат продажбата на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични горива след 2035 г. Сега Мешке твърди, че се обмисля много по-радикално решение.
Единственият проблем е фактът, че индустрията вече е инвестирала милиарди евро в електрическия преход.
През декември председателят на групата на ЕНП (Европеската народна партия) в Европейския парламент и главен кандидат на ХСС за европейските избори Манфред Вебер обяви, че ще иска да отмени забраната за двигатели с вътрешно горене, планирана за 2035 г.
"Ако моята група успее да постигне мнозинство след европейските избори, ние ще отменим забраната за двигатели с вътрешно горене, приета от Европейския парламент през този законодателен период", каза Вебер пред германски журналисти.
ЕС се съгласи да разгледа плановете за отмяна на продажба на нови дизелови и бензинови коли през 2026 г., когато ще се видят колко електрически автомобили и станции за зареждане има. "Бих искал да използвам тази ревизия, за да поправя това решение, взето от "Червените" и "Зелените", което води до огромни конкурентни недостатъци за ЕС", смята Вебер.