Намирането на по-евтини батерии за електрически и хибридни автомобили с по-голяма производителност се оказа истинско предизвикателство. Работата на учените от MIT (Масачузетския технологичен институт) дава резултати след цели шест години работа. Проектът е финансиран от Lamborghini, която вече притежава патент за литиево-йонна батерия с органичен катод, който замества кобалта или никела (използвани в катодите на конвенционалните батерийни пакети).

Последните изследвания на MIT успяха да измислят решение, което да бъде използваемо в практиката. Силно проводящият материал използва няколко слоя от органична молекула, наречена TAQ, които заедно могат да образуват водородните връзки, необходими за поддържане на стабилността на свързаните материали. По този начин има възможност за 2000 цикъла на зареждане и разреждане с минимално разграждане.

Учените заключават, че са получили същия капацитет като сегашната батерия с кобалтов катод и че техните батерии могат да се зареждат по-бързо, с крайна производствена цена, която може да бъде между една трета и половината от цената на настоящите батерии. Ще видим дали Lamborghini ще се възползва от откритието на учените и дали ще влезе реално в производство.