Ако двигателят има твърде малко масло, рано или късно ще има проблеми. От друга страна, все още съществува мит, че добавянето на малко повече масло, отколкото показва измервателната пръчка, не може да навреди, казва Еберхард Ланг от германската агенция TUV SUD. При преливане обаче маслото навлиза във всмукателния тракт през вентилацията на картера. Маслото може да повреди катализатора. В най-лошия случай дори може да доведе до пълна повреда на двигателя. Най-добре е да се провери нивото на маслото след приблизително 1000 километра. Ако е в маркираната зона на пръчката, не може да има проблеми, казва експертът.
От кореййската компания Kia също пуснаха пуснаха съвети относно прекомерното добавяне на масло и какво може да се случи, ако го направите. Това може да доведе изтичане на масло, миризма на изгоряло двигателно масло, дим от двигателя и излизащ от изпускателната тръба, а също така моторът може да започне да издава странни звуци.