Jogger e със 7 места, харчи по-малко в града

Обикновено марката Dacia предизвиква у българина асоциация с достъпен, непретенциозен и надежден автомобил, произвеждащ се в Румъния под шапката на Renault. Времената обаче се менят и няма как Dacia да остане същата. Марката си има от няколко години чисто електрическа кола, наречена Spring, която се сглобява в Китай. Отскоро набира популярност и семейният седемместен Dacia Jogger, който след чисто бензиновия вариант със 110 коня и този с фабрично вградената газова (пропан-бутан) уредба вече се предлага и като класически самозареждащ се хибрид - първия за Dacia!

Като визия и изпълнение Dacia Jogger

няма нищо общо с първите опити на компанията за семеен автомобил 

- дизайнът е готин и модерен, а материалите и качеството на изработката също не са лоши.

Има някои неща, които обаче трябва да преглътнете. Първото е цената. Не са много хората, които биха дали 50 хиляди лева за дачия, па макар и да е със седем места и да се признава ДДС-то. Освен това Dacia Jogger Hybrid ръмжи повече от необходимото при движение при по-високи скорости или рязко натискане на педала на газта (иначе тръгването винаги е абсолютно безшумно - само на електромотор).

Колата разчита на четирицилиндров 1,6-литров бензинов атмосферен двигател с 90 к.с. и 148 Нм въртящ момент, електромотор с 50 к.с. и 205 Нм и стартер-генератор с високо напрежение. Общо те дават мощност на тази екологична дачия от 140 коня и 205 Нм, които се управляват от автоматична електрическа скоростна кутия с четири предавки, свързани с двигателя с вътрешно горене, и две предавки, свързани с електрическия мотор. Липсата на съединител се компенсира от стартер-генератор, който се грижи за плавното превключване на предавките.

Огромната врата улеснява товаренето.
Огромната врата улеснява товаренето.

Ускорението от място до 100 км/ч за 9,8 секунди не е впечатляващо, но

напълно достатъчно, за да изпреварва сравнително лесно

и да не се задъхва по стръмните участъци от пътя. Максималната скорост е 167 км/ч.

Хибридната дачия обаче стои стабилно в завоите, защото е лека (1357 кг), а междуосието е от цели 2,9 метра. Меките седалки също засилват усещането за комфорт в салона.

Материалите в купето са по-качествени от предишните модели на марката.
Материалите в купето са по-качествени от предишните модели на марката.

Батерията се зарежда сама, когато намалявате скоростта и спирате. Интелигентната автоматична скоростна кутия, комбинирана със системата за управление на енергията, оптимизира производителността и потреблението на автомобила. А харченето на бензин може спокойно да спадне по 5 литра в града заради модерната хибридна технология, която позволява при шофиране до 80% в изцяло електрически режим в населените места разходът на гориво да се намали с до 40%!

Дачията освен това разполага и с екологичен режим, който също удължава пробега само на ток. Колата има и още два режима на шофиране. При D автомобилът се управлява като обикновен бензинов, а при В хибридът

намалява рязко скоростта само при вдигане на крака от педала на газта, 

без да докосвате спирачката.

Този В режим е особено подходящ при движение в града или по планински път, защото увеличава презареждането на батерията.

Отзад е достатъчно широко.
Отзад е достатъчно широко.

Най-широкият автомобил на румънската марка разполага също така с 8-инчов мултимедиен екран, който предлага навигационна система и безкабелна смартфон репликация с Apple Carplay или Android Auto.

Въпреки че е хибрид, тази дачия

запазва минималния багажен обем,

който е 607 литра за версиите с пет места и 506 литра за изпълненията със седем места. Това е възможно, защото малката батерия е сложена на мястото на резервната гума. Максималният багажен обем е съответно 1819 и 1594 литра.

Семейното комби може също така да разполага и с темпомат, паркинг асистент и камера за обратно виждане.