Консултантската компания Berylls анализира защо електрическите автомобили бързо губят стойност. Нови модели електрически коли с по-голям пробег и по-ниски цени излизат на пазара и директно се конкурират с "младите" употребявани, които са били по-скъпи в началото (като нови) и имат по-малък пробег. Ето защо употребяваните не са толкова привлекателни.

Много употребявани електрически автомобили са големи и скъпи SUV, те не принадлежат към категорията на масовия пазар, което ги прави безинтересни за много купувачи на употребявани коли.

Консултантската фирма заключава, че едва ли има надежда за сегашното поколение електрически автомобили на пазара на употребявани автомобили и те да повишат стойностата си в бъдеще.

Електрическите автомобили, които идват на пазара на употребявани коли със среден период на употреба от три години (като тези на лизинг например), първоначално струват 43 600 евро.

Това означава, че тригодишна използвана електрическа кола с изминати 60 000 километра е загубила средна стойност от 57 процента, или 24 800 евро, през този период. Според изчисленията на експерти загубата на стойност на средния електромобил е с около 5600 евро повече в сравнение с бензинов автомобил.