Европейската сметна палата (ЕСП) предупреждава политиците в ЕС да не подкрепят "грешния кон", когато става въпрос за намаляване на емисиите на CO2 в транспортния сектор. Според Сметната палата електронните горива и биогоривата са неподходящи за постигане на климатичните цели на ЕС в транспортния сектор.
В същото време Сметната палата смята срокът за въвеждане на пазар с изцало електрически автомобили от 1 януари 2035 година (на практика след 10 години) за нереалистичен. В доклада се подчертава, че става дума за трансформиране на цяла индустрия и поведението на близо 500 милиона граждани в ЕС.
За Съда не става въпрос за отхвърляне на взетото решение, точно обратното: "тъй като емисиите на CO2 от двигателите с вътрешно горене не са или не могат да бъдат намалени, електрическите превозни средства с батерии изглеждат единственото жизнеспособно решение". Съдът не поставя под въпрос избрания път, знаейки, че превозни средства с вътрешно горене са отговорни за една четвърт от емисиите на CO2 на континента. Институцията не обмисля алтернатива на електрическите автомобили, като отбелязва, че техните емисии на CO2 са продължили да нарастват през последните 12 години (+25% ) главно поради увеличаване на теглото на автомобилите (+10% за същия период).
Палатата отбелязва, че понастоящем по-малко от 10% от производствения капацитет на батерии се намира в Европа. Китай от своя страна държи 76%. Следователно е необходимо значително да се увеличи конкурентоспособността на ЕС в тази област, за да не се превърне в инструмент на Китай чрез масовия внос на електрически автомобили. От това зависи оцеляването на европейската автомобилна индустрия, завършват от Сметната палата.