Ново проучване в САЩ разкрива, че колите днес са значително по-малко цветни, отколкото са били преди, като сивите цветове доминират в индустрията.
Американската компания за продажба на употребявани автомобили iSeeCars съобщава, че през 2004 г. "едноцветните" коли са съставлявали 60,3 процента от пазара в САЩ. През 2023 г. нюансите на черно, бяло, сребристо и сиво са били цели 80 процента от всички нови автомобили, продадени в САЩ. Всички изследвания на тази тема в Европа също показват подобна тенденция.
Проучването разкрива, че бялото е най-популярният монохроматичен цвят, представляващ 27,6 процента от всички нови коли, продадени през 2023 г., в сравнение с 15,6 процента през 2004 г. Черният е следващият най-популярен с дял от 22 процента, докато преди две десетилетия е имал 14 процента дял. Сивият е на трето място с дял от 21,3% (11,7% през 2003 г.), докато 9,1% от всички продадени нови автомобили са сребристи. Среброто е и единственият едноцветен цвят, чийто дял спада спрямо 2003 г., когато държеше 19% от пазара.
Най-вожната причина при избор на цвят, е това че купувачите са наясно, че кола с неутрален цвят ще бъде по-лесна за препродажба.