Всички производители на автомобили работят трескаво върху разработването на твърдотелни батерии. Mercedes и неговият партньор Factorial съобщиха за пробив по пътя към серийното им производство.

Американската компания уточнява, че хиляда широкоформатни твърдотелни батерии с капацитет над 100 Ah са доставени на Mercedes-Benz като втора проба. Специалистът по твърдотелни батерии описва тази фаза като решаваща, тъй като "B" пробите ще бъдат използвани за валидиране на дизайна на батериите спрямо колите на Mercedes.

Factorial разчита на своята технология FEST (Factorial Electrolyte System Technology) с литиево-метален анод за клетките, за който се твърди, че има потенциала "радикално да намали теглото на електрическите превозни средства, да увеличи обхвата, да съкрати времето за зареждане и да подобри безопасността". За първи път компанията споменава и специфична стойност на енергийна плътност в последното си съобщение, а именно 391 Wh/kg.

Factorial също така подчертава, че твърдотелните батерии могат да бъдат произведени на съществуващите поточни линии за производство на литиево-йонни батерии. Необходими са само минимални модификации.