Два влекача чакат в Петрохан тир да закъса, но все още никой не ги е търсил

През юли започва ремонт на лента на Дунав мост в Русе

До броени дни и двете тръби на последните два тунела по магистрала “Хемус” в посока Варна - “Топли дол” и “Правешки ханове” ще бъдат отворени и пуснати за движение, съобщиха от пътната агенция.

Те бяха затворени за основен ремонт и трафикът минаваше двупосочно в другата тръба, като тировете бяха отбити през Ботевград. Въпреки това с напредването на летния сезон всеки уикенд преди и след тунелите започнаха да се образуват дълги колони от чакащи коли.

Днес в тунела “Топли дол” стана поредната катастрофа – две леки коли се сблъскаха и една жена бе откарана в столичната УМБАЛ “Св. Анна” с множество наранявания. Движението пък бе блокирано напълно часове наред. Инспекция на място е установила, че строителните работи по тръбата в посока Варна почти са приключили. В “Топли дол” се работи по укрепване на евакуационните галерии и по инсталациите, предстои да се асфалтира и се сложи маркировка.

В “Правешки ханове” в момента се довършват тротоарите и осветлението. Кой ден точно ще бъде пуснато движението,

ще се реши в началото на идната седмица

Договорката, до която стигнаха преди няколко дни двамата служебни министри – на туризма Евтим Милошев и на регионалното развитие Виолета Коритарова, бе през активния летен сезон да работят и двете тръби.

Тъй като на тунелите се прави основен ремонт обаче, през септември ще бъдат затворени тръбите в посока столицата и това ще продължи до другото лято.

Днес депутатите подложиха на двучасов разпит регионалната министърка Виолета Коритарова за друг проблем - пускането на тирове през прохода Петрохан, където такова нещо не се е случвало от години. То се налага заради изграждането на скоростния път Мездра - Ботевград, който трябва да е готов до края на годината.

По участъка трябва да се правят няколко големи пътни съоръжения и наскоро строителят е заявил, че не може да продължи да работи, докато целият трафик продължава да минава покрай строителните машини.

Срещу пускането на тировете през Петрохан протестираха наскоро жителите на всички околни селища, които трябва да търпят камионите да минават покрай къщите им. Освен това самият проход е с много остри завои и големи денивелации, което прави движението на машини над 12 тона доста трудно.

“В прохода са разположени два влекача и вече цяла седмица никой не се е обадил на телефон 112 да поиска помощ. В прохода освен това е направена специална маркировка, която увеличава сцеплението на гумите на камионите с пътя”, каза министър Коритарова.

Освен това има часове от денонощието с голям трафик от леки коли, в който тировете не минават през Петрохан.

Положението обаче се усложнява от това, че в средата на юли трябва да започне ремонт на една от лентите на Дунав мост в Русе и се очаква част от тежкотоварния трафик

да се насочи към Видин - Калафат,

което ще утежни още повече движението в Северозападна България.

“Нашите изчисления показват, че става дума за около 150 камиона дневно, докато над 550 минават по други доста по-заобиколни маршрути, така че няма опасност движението през прохода Петрохан да стане още по-интензивно”, каза пред депутатите шефът на пътната агенция Йордан Вълчев.

Все пак двамата с министър Коритарова обещаха, ако положението стане нетърпимо, да се търси друг маршрут за превозните средства над 12 тона.

Членът на УС на АПИ инж. Стоян Николов (вдясно) разгледа напредъка по ремонта на тунелите по “Хемус”.
Членът на УС на АПИ инж. Стоян Николов (вдясно) разгледа напредъка по ремонта на тунелите по “Хемус”.