Не може в Европа влаковете да се движат с 300 километра в час, а у нас да казват, че това няма как да се случи. Всички знаят за съществуващите проблеми и трябва да използваме новите технологии, за модернизираме този вид транспорт. Само с носталгия не става, в момента правим само кръпки на кръпките.

Това отговори служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков по bTV на въпроса дали смяната на шефа на Национална компания "Железопътна инфраструктура" е политическо решение. 

Гвоздейков говори и за ситуацията с годишните технически прегледи на автомобилите. Няма проблем, ние работим по правила от 2018 г. Но направихме дигитализация за по-добро качество и за да намалим ролята на човешкия фактор. 

Много малък е процентът на автомобилите, които не мивават ГТП. Проблемът не е толкова във възрастта на колата, колкото до поддръжката. Има опасни коли и на собствениците им сме дали 30 дни срок, за да отстранят нередностите, каза Гвоздейков. 

Той призова да не се прави компромис с автомобилното гориво. Невинаги това с най-ниска цена е най-качественото. Така или иначе, в България горивата са едни от най-евтините в Европейския съюз. Не сме толкова богати, за да купуваме евтино гориво, заяви министърът. 

Нямам болни амбиции да оставам в политиката, ако има нужда, може да помагам като експерт. Каквото съм обещал, съм го изпълнил. По оперативни програми са осигурени 70 нови влака, каза още Гвоздейков.