Администрацията на американския президент Джо Байдън обяви, че подготвя пакет от мерки, които имат за цел "да не губят време на потребителите и ненужно да ги натоварват с бюрокрация", предаде Си Ен Би Си. Мерките, които се очаква да залегнат в правилата на работа на различни агенции, са насочени срещу компании, които с цел да максимизират печалбите си вкарват в лабиринт от правила и клаузи клиентите си, когато те искат да прекратят ползването на дадена услуга.
Мисля, че всеки един от нас може да си припомни подобна ситуация, заяви съветникът по вътрешната политика на Белия дом Нийра Танден.
Тя даде пример с това, че ако някой иска да прекрати членство във фитнес залата или абонамента си за вестник вместо да го направи с един-два клика, както е било преди време, сега се изправя пред стена от формуляри и дори задължение да отиде физически до мястото и да чака на опашка 20 минути, за да се изпълни заявката.
Инициативата в полза на потребителите, наречена "Времето е пари", започва няколко месеца преди изборите за президент на САЩ.
Водещият кандидат за президент на Демократическата партия Камала Харис, в момента вицепрезидент и част от администрацията на Джо Байдън, се очаква да оповести своята икономическа програма тази седмица.
Сред мерките, обявени днес, са поредица от правила на Бюрото за финансова защита на потребителите (CFPB), насочени към компаниите, които създават твърде сложна системи от правила за отказ от услугите им, както и към неефективните чатботове, използвани от някои финансови институции, пише БТА.
"Бюрото за финансова защита на потребителите ще определи кога използването на автоматизирани чатботове или автоматизирани гласови съобщения с изкуствен интелект е незаконно, включително в ситуации, в които клиентите вярват, че говорят с реални хора", допълва Ройтерс.