Биогоривото HVO100 се произвежда от растителни или животински мазнини и може напълно да замени дизеловото гориво, твърдят експертите от германския клуб ADAC. Може да се използва както в по-стари, така и в по-нови дизелови автомобили. Предимството му е по-ниските вредни емисии, но недостатъкът е по-високата цена.

Хидрогенираното растително масло, съкратено HVO, е биогориво, произведено от възобновяеми източници, което може да се счита за синтетичен дизел. Може да се произвежда от растителни и животински мазнини, но най-добрата суровина за производството на HVO е използваното олио. Не съдържа ароматни въглеводороди и има много високо цетаново число.

Цената му на дребно не може да бъде точно определена, но се оценява на 25-50% по-скъпо от дизеловото гориво. Но това е може би единственият недостатък на това биогориво. Като разход и ползване лесно се заменя с дизел.

Германският автомобилен клуб ADAC реши да тества HVO100 от компанията Neste в четири коли и да сравни резултатите с използването на дизел тип B7. За тестови модели послужиха BMW 520d Touring, Mercedes E220d комби, Skoda Superb комби 2.0 TDI и Volkswagen Caddy 2.0 TDI. По време на теста се измерват разхода на гориво, емисиите на въглероден диоксид, емисиите на азотен оксид и количеството изхвърлени прахови частици.

Измерванията потвърдиха, че HVO100 е по-екологичен по отношение на емисиите, докато консумацията е само минимално по-висока спрямо дизела B7. При по-новите автомобили няма разлика в производителността или усъвършенстването на двигателя, докато при по-старите коли и двете са малко по-добри при изгаряне на HVO100.