Френското издание L'Argus разкрива колко струват батериите на електрифицираните модели на Dacia и Renault. Анализът показва, че Dacia Spring има най-ниска цена за kWh, докато хибридите са с най-високи цени на батериите, въпреки малкия им капацитет.
В случая с Dacia Spring, най-евтиният електрически модел, продаван в Европа, следпродажбената цена на неговата 26,8 kWh батерия е около 7000 евро. Простата сметка показва, че цената на един kWh за Dacia Spring е 261 евро, което е най-ниското ниво в цялата група Renault.
Въпреки това, дори тази цена е почти двойно по-висока от средната покупна цена, която е около 150 евро на kWh, когато се монтира фабрично в новия модел.
При новото електрическо Renault 5 цената на kWh е 280 евро. Както и при Megane E-Tech. Следпродажбената цена на батериите за Renault 5 от 52 kWh набъбва на 14 560 евро или 16 800 евро за Megane E-Tech за батерия с по-голям капацитет от 60 kWh. Електрическият модел с най-скъпа батерия е Renault Scenic E-Tech с цена от 25 000 евро за версията с 87 kWh батерия.
Що се отнася до хибридните модели на френската група, цените на батериите са по-високи, дори 10 пъти по-скъпи от цените на батериите за електрически модели, въпреки значително по-ниския капацитет. Така например батерията в новия Duster Hybrid струва общо 3600 евро или 3000 евро за kWh. В случая говорим за батерия с капацитет от едва 1,2 kWh. Същата цена важи и за хибридната версия на Dacia Jogger.