BMW планира през 2028 година да въведе на пазара първия си сериен електромобил с горивни клетки (fuel cell electric vehicle - FCEV). За да разработят това ново поколение технология за задвижване с горивни клетки, BMW Group и Toyota Motor Corporation ще комбинират своя технологичен опит.
"Това е крайъгълен камък в историята на автомобилостроенето: първият сериен автомобил с горивни клетки от световен премиум производител. Задвижван от водород и оформен от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя мобилността на бъдещето", казва Оливер Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW.
Коджи Сато, президент и член на борда на директорите (изпълнителен директор) на Toyota Motor Corporation, споделя: „Радваме се, че сътрудничеството между BMW и Toyota достига до нов етап. В нашето дългогодишно партньорство ние показахме, че BMW и Toyota споделят една и съща страст към автомобилите и вярват в многопътен и „отворен към технологиите" подход към климатичната неутралност."
Индивидуалните водородни модели на BMW и Toyota ще запазят идентичността и характеристиките на съответната марка, позволявайки на клиентите да избират между различни FCEV опции, специфични за производителя. Чрез сътрудничество в разработването и доставките, разходите за технологията за горивни клетки ще се понижат.
След успешното глобално тестване на пилотната флотилия от BMW iX5 Hydrogen, BMW Group сега се подготвя за серийно производство на задвижвани с водород автомобили от 2028 година. То е базирано на технология за задвижване от следващо поколение, разработена съвместно с Toyota.