През 2022 г. Panasonic обеща на Tesla да бъде единствен клиент, след като започне производството на батерии с 4680 клетки (наречени така заради размерите на всяка клетка, 46 милиметра в диаметър и 80 милиметра височина). В момента те се вграждат за Tesla Cybertruck, но струват много повече от други Panasonic или LG клетки.
Решението на Panasonic да произвежда масово батерии с новите клетки би намалило продажната им цена, което би било от полза не само за Tesla, но и за всяка марка, която ги използва. Японската компания не уточни дали ще използва свой собствен, новоразработен метод със сух катод за масово производство на батериите с 4680 клетки. Изпълнителният директор на Panasonic Energy Казуо Таданобу твърди, че батерията 4680 ще допринесе за разпространението на достъпни електрически коли.
Тези нови литиево-йонни клетки имат пет пъти по-голям капацитет от типичните с 2170 клетки. И докато имат подобрена енергийна плътност, те също са по-големи. От друга страна, важна е не само по-голямата автономност, която предлагат, твърдят от Panasonic, но и фактът, че благодарение на производствения процес ще позволи да се намали цената на батериите, а оттам и на електрически автомобили. Този тип клетки изискват по-малко точки за запояване и подобряват обемната плътност, тъй като могат да се използват като структурен компонент на батериите. Резултатът е по-ефективен процес на сглобяване на батериите.
Tesla Cybertruck е първата кола, оборудвана с клетки 4680 на Panasonic, но е договорено батерията да бъде произведена от Tesla. В технологиите е важно да се произвежда т.нар сух електрод и това позволява допълнително намаляване на разходите, тъй като може да се избегне скъпото мокро покритие с токсични разтворители и последващото изпичане, което изисква много по-големи и по-енергоемки производствени съоръжения.
Освен Tesla, за която Panasonic строи завод в САЩ, японската компания не разкрива кои биха могли да бъдат потенциалните й клиенти. Някои източници спомеенават BMW като един от партньорите.