Намалява се ограничението на скоростта по известния околовръстен път около Париж, наричан "Перифирик", от 70 на 50 км/ч. "Това е добре за общественото здраве на 500 000 души, които живеят в района", смятат от общинският съвет.

Средно 1,1 милиона коли се движат по околовръстното шосе на Париж всеки ден. Това причинява задръствания, катастрофи, изгорели газове и шум. По-ниската скорост би трябвало да доведе до по-малко изгорели газове, по-малко шум и по-малко инциденти, казват местните власти.

50-те километра в час бяха предшествани от много политически битки. Левият кмет Ан Идалго води кампания за мярката от около 6 години. Тя иска повече пространство за велосипедни алеи и обществен транспорт. 

Дясната администрация на Париж нарече плана на Идалго "антисоциален и неефективен". Бившият министър на транспорта Патрис Вергриете подчерта, че повечето хора, които използват околовръстния път не са парижани.  През последните дни новият министър на транспорта Франсоа Дюрове също беше изключително критичен. "Не съм убеден в полезността на мярката", каза той. Специалистите са съгласни с него.

Не са правени проучвания за ефектите от намаляването на скоростта от 70 на 50 км/ч върху количеството изгорели газове и шума на и около околовръстния път.

Шумът, издаван от повече от милион коли, ще бъде намален с най-много 2 до 3 децибела при 50 км/ч, изчислява Bruitparif, организацията, която измерва шумовото замърсяване. Това е твърде малко, за да има реален ефект върху местните жители. Същото важи и за качеството на въздуха. "Новата скорост вероятно ще има много ограничен ефект върху изгорелите газове", казват от Respire, организация на жителите, ангажирана с чистия въздух. "При 50 км/ч колите всъщност могат да спират и да ускоряват повече, което причинява повече изгорели газове."

Освен това на практика повечето автомобили изобщо няма да карат по-бавно. Между 7 и 21 часа средната скорост на околовръстното вв френската столица е 37 км/ч. Поради множеството и постоянни задръствания ограничението на скоростта от 50 км/ч обикновено е недостижимо.

Основната надежда на общината е по-ниската скорост да осигури по-добра проходимост.  Левият градски съвет също се надява, че безопасността на "Перифирик" ще се подобри. На пренаселения и дълъг 35 километра околовръстен път все още стават средно по пет катастрофи на ден. Когато скоростта беше намалена от 80 на 70 км/ч през 2014 г., броят на катастрофите намаля с 15 процента. И щетите при сблъсък също са много по-малки при 50, отколкото при 70 км/ч.