Южнокорейският гигант LG Chem, който е един от основните доставчици на батерии за електрически автомобили, направи важна стъпка в борбата с пожарите в електрическите коли. Благодарение на новата технология, която предотвратява клетъчното термично бягство, тези зрелищни инциденти може скоро да останат в миналото.

Основният източник на пожарите са литиево-йонните батерии, чиято енергийна плътност води до проблеми. Те могат да бъдат причинени от различни фактори: увреждане на клетката, късо съединение или сблъсък.

Когато батерията е повредена или изложена на екстремни условия, може да възникне "топлинно изтичане", което предизвиква прегряване, което е трудно да се контролира. Това прегряване може след това да предизвика верижна реакция в съседните клетки, което да доведе до запалване на батерията или дори до експлозия. Въпреки че автомобилите са оборудвани със сложни системи за безопасност, рискът от термично бягство остава сериозен проблем.

LG Chem и Университетът за технологии за батерии в Поханг намериха решение за този проблем с интегрирането на защитен слой в батерийните пакети, който спира термичното бягство, преди да причини пожар. Това е ултра тънък слой от таен материал (един микрометър), поставен между катода на батерията и нейния колектор и чиято основна функция е да променя електрическото си съпротивление в зависимост от температурата. Той действа като предпазител, който блокира потока на електричество при първите признаци на прегряване. По този начин, веднага щом температурата надвиши 90 до 130 градуса, този слой вижда своята молекулярна структура, модифицирана, за да ограничи преминаването на ток.

Тестовете, проведени досега от LG Chem, са дали много обнадеждаващи резултати. Батериите от никел-кобалт-манган (NCM) и литиево-кобалтов оксид (LCO) са били подложени на прегряване и термично изпускане. В 70% от случаите батериите NCM, оборудвани с тази нова технология, не са се запалили. А останалите 30% са изгаснали сами за няколко секунди. И нито една от LCO батериите не е пламнала.