Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ започна разследване на четири инцидента с Tesla, включващи автономно шофиране. Проблемът засяга 2,4 милиона коли от всички модели, включително Cybertruck, произведени от 2016 г.  насам. Самото разследване засега не означава нищо. Само ако се стигне до заключението, че това е неразумен риск за сигурността, може да се нареди коригиране на автопилота.

Споменатите инциденти са настъпили с включен автопилот при намалена видимост, като заслепяване, мъгла или по-високо ниво на прах. Tesla нарича системата си автопилот в продължение на години, но по-късно се изправя пред съдебни дела за това колко подвеждащо е името. Поради тази причина системата вече използва името пълно самоуправление с добавка "под наблюдение" и подчертава във всички материали, че това не е пълноценно автономно шофиране и че трябва да сте внимателни през цялото време.

Tesla разчита на анализ на изображения от камери за автономно шофиране. По-евтино е от радарите или лидарите, на които повечето производители на автомобили разчитат. Ето защо автопилотът на американската марка може при неблагоприятни условия да "не види" дадени обекти (като блъснат пешеходец през ноември 2023 г.).

Добрата новина за Tesla е, че има само 4 известни инцидента с подобна причина. Това е относително малко предвид факта, че има повече от два милиона коли, които могат да изминат наистина голяма част от пътя на автопилот.

Tesla представи своя автопилот през 2016 г. В първите версии той разчиташе на радар и осем камери. Постепенно обаче промени подхода си. От 2021 г. радарът вече не се монтира в нови автомобили, случвало се е дори по-стари коли да спрат да използват радара след актуализации. Но миналата година радарът започна да се връща към моделите S и X.