До 2027 г. трябва да приключи модернизацията на жп линията София - Бургас

В момента се работи по най-трудния участък между Елин Пелин и Костенец

След 3 години пътуването с влак до Южното Черноморие ще трае по-малко от 4 часа. До 2027 г. трябва да приключи модернизацията на жп линията София -Бургас и времето за придвижване да се е съкратило почти двойно. При сегашното разписание най-бързият влак стига до Бургас за 6 часа и 29 минути.

По данни на НКЖИ в момента скростта на влаковете по този маршрут е между 70 и 130 км в час в зависимост от участъка. След приключване на модернизацията ще се вдигне на 160 км в час. Така например до Пловдив ще се стига за час и половина.

В момента се работи по най-трудния участък между Елин Пелин и Костенец. Всъщност той спокойно може да се определи като

най-амбициозния жп проект за последните години в България заради трудния терен, на който се работи.

Проектът е разделен на 3 участъка. Първият е между Елин Пелин и междугарието след Вакарел, вторият е от Вакарел до Ихтиман, следва трасето до Костенец, където ще има и нова гара.

Модернизацията на третия участък, който е с дължина от 11 километра, се изпълнява от ДЗЗД “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017”, в което “Джи Пи Груп” АД е главен изпълнител. Участъкът включва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения. Модернизацията включва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения.

Модернизацията включва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения.

За преминаването през трудния планински терен ще бъдат построени 8 тунела за двойна жп линия с приблизителна обща дължина 5,5 км. Отделно е изграждането на 11 моста с приблизителна обща дължина 778 метра.

В договора с изпълнителя е предвидено още изграждане на  приблизително 12 км двойна железопътна линия, контактна мрежа, системи и съоръжения на външно електрозахранване, външно осветление на гаровите райони. Ще има и

системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи

Проектът напредва, работи се по големите съоръжения - мостове и виадукти, тунели, подпорните стени, пресичания и комуникация. След завършването му пътуването с влак по тази жп отсечка ще бъде по-бързо и по-удобно. Заложените проектни скорости за пътническите превози са за 160 км в час, а за товарните - 120 км. Така на практика разстоянието от столицата до Костенец ще се взема с влак за малко над половин час.

Проектът ще удовлетвори и европейските изисквания за железопътен транспорт

и бърза връзка за 53 хиляди жители, живеещи между Елин Пелин и Костенец. След приключване на работата ще се осигури бърза връзка за 53 хиляди души, живеещи между Елин Пелин и Костенец.

След приключване на работата ще се осигури бърза връзка за 53 хиляди души, живеещи между Елин Пелин и Костенец.

Цялостната модернизация на жп линията  ще допринесе за подобряване на свързаността в България и условията за бизнес и ръст на икономиката. Ще бъде завършена на практика първата скоростна жп магистрала, която ще свързва българо-сръбската граница при Калотина с пристанище Бургас и Свиленград на българо-турската. Целта е тежкотоварният трафик, който минава през България, да се качи на влак. Така камионите ще се придвижват по-бързо, а държавата ще печели от жп такси. Железопътният транспорт е с огромен потенциал, тъй като е един от най-екологичните, които тепърва ще се развиват в България.

След приключване на работата ще се осигури бърза връзка за 53 хиляди души, живеещи между Елин Пелин и Костенец.