Синтетичният дизел HVO 100 се предлага на бензиностанциите в Германия от април тази година. В този случай HVO е абриеветура за хидротретирано растително масло.

Това е нов синтетичен дизел, който е създаден като екологичен продукт чрез преработка на биоотпадъци, като растителни масла, животински мазнини и използвано олио за готвене.

Процесът на хидрогениране, използван за производството на дизел HVO 100, произвежда гориво без сяра с нисък дял на ароматни съединения и замърсители, което гори по-чисто от дизела, произведен от минерално масло. Сега Stellantis обяви, че техните дизелови автомобили толерират HVO 100 дизела.

Всички нови модели пътнически и лекотоварни автомобили, задвижвани от дизеловите мотори на Stellantis, могат да работят с алтернативен синтетичен дизел, произведен от хидрогенирано растително масло. Затова дизелите, монтирани в автомобили Citroen, Fiat, Peugeot и Opel, работят най-нормално с хидротретирано растително масло, като се твърди, че са дори по-икономични до 5 процента. Освен това емисиите на CO2 са по-ниски дори при пълна скорост, тъй като по-новите дизели имат комплексна обработка на отработените газове.

Някои по-стари модели с двигатели Евро 5 и Евро 6 също могат да използват биогориво. Те могат да бъдат разпознати по символа XTL на гърлото на резервоара за гориво. В същото време някои возила Eвро 6, които нямат XTL идентификатор, също са съвместими с HVO 100 дизел. Става дума за автомобили Fiat, задвижвани от дизелови двигатели като: 1.3 Multijet, 1.6 Mulitijet, 2.0 Multijet, 2.2 Multijet и новия 2.2 Multijet 4.0, както и 3.0 V6 Multijet и 2.3 Multijet (F1A - Fiat Ducato).