Американската технологична компания "Епъл" (Apple) обяви днес, че започва да интегрира в своите устройства чатбота "ЧатДжиПиТи" (ChatGPT) на стартъп компанията "ОупънЕйАй" (OpenAI), предаде Ройтерс и БТА. Така корпорацията предоставя дългоочакваната функция, която инвеститорите се надяват да помогне за стимулирането на продажбите й на най-новите модели смартфони "айФон" (iPhone).

Действията на "Епъл" са част от по-широко внедряване на инструменти, базирани на изкуствен интелект, в най-новите актуализации на операционните системи, които се използват в телефоните "айФон", таблетите "айПад" (iPad) и компютрите от серията "Мак" (Mac).

Интеграцията на "ЧатДжиПиТи", обявена през юни, е част от пакет инструменти с изкуствен интелект, под общото название "Епъл интелиджънс" (Apple Intelligence), който ще позволи на гласовия асистент "Сири" (Siri) да използва опита на чатбота, включително при потребителски запитвания за снимки и документи като презентации.

Потребителите могат също да поискат от "ЧатДжиПиТи" да създаде писмено съдържание във всяко приложение, което поддържа новите функции, като ще може да се използват и възможностите за генериране на изображения на чатбота.

Този ход от страна на технологичния гигант "Епъл" идва по време на празничния пазарен сезон - най-доходоносният период през годината за продажби на компанията. Бавното внедряване на функциите на "Епъл интелиджънс" досега предизвика притеснения сред някои от инвеститорите относно засилването на темпа на продажби на новите смартфони "айФон 16".

Функциите с изкуствен интелект ще бъдат налични в най-новата серия "айФон", както и във версиите "Про" (Pro) и "Про Макс" (Pro Max) на предишния модел "айФон 15". Потребителите на "айПад" и компютрите от серията "Мак" с чипове A17 Pro или M1 и по-нови, също могат да имат достъп до инструментите с изкуствен интелект.